سرنوشت بخشودگی جرائم مالیاتی با شیوع کرونا و موکول شدن جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به سال ۹۹

تاريخ خبر   13 اسفند 1398

باشگاه خبرنگاران جوان؛

امید علی پارسا در بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ اظهار کرده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش بیماری مذکور و رعایت حقوق مؤدیان محترم مالیاتی، پیرو بخشنامه‌های شماره ۲۰۰/۹۸/۴۱ مورخ ۱۳۹۸/۵/۸، ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷، ۲۰۰/۹۸/۶۵ مورخ ۱۳۹۸/۷/۸، ۲۰۰/۹۸/۶۹ مورخ ۱۳۹۸/۷/۳۰ و ۲۰۰/۹۸/۸۷ مورخ ۱۳۹۸/۹/۲۷ بدین وسیله مقرر می‌گردد: مؤدیانی که بدهی قطعی شده خود را تا پایان خردادماه سال ۱۳۹۹ پرداخت نمایند، به میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفندماه ۱۳۹۸ (۹۰ درصد برای مودیان واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط و ۸۰ درصد برای سایر مؤدیان) از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه این بخشنامه اشاره کرده است: مؤدیانی که برگ مالیات قطعی آن‌ها از تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ ابلاغ گردیده است، چنانچه حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۹/۳/۳۱ نسبت به پرداخت اصل بدهی قطعی شده خود اقدام نمایند، مشمول حکم بند (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۴۵ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۷ خواهند بود.

مطابق حکم بند (۲) بخشنامه مذکور، آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که مالیات آن‌ها از تاریخ اول مهرماه ۱۳۹۸ تا پایان امسال به قطعیت می‌رسد، در صورتی که اصل مالیات و جرایم غیرقابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت کنند، معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آن‌ها بخشوده خواهد شد.

موکول شدن جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی به سال ۹۹

محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در سطح کشور به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری و رعایت حقوق مودیان محترم مالیاتی، جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی برای اشخاص حقیقی در کلیه منابع مالیاتی از تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ لغو می شود.

او با اشاره به اینکه این تصمیم به منظور حفظ سلامت مودیان محترم مالیاتی اتخاذ شده است، افزود: جلسات هیات‌های حل اختلاف مالیاتی برای مودیان مالیاتی مذکور در تمامی ادارات کل امور مالیاتی لغو و به سال ۱۳۹۹ موکول می شود.

مسیحی در پایان گفت: در صورتی که اشخاص یاد شده درخواست تشکیل جلسات مزبور را داشته باشند، جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی درخواست کننده برگزار می شود.

پيغام های شما

پيغام جديد

عبارت امنيتی زير را بازنویسی کنید:
CAPTCHA

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: