اپلیکیشن «مالیات من»

تاريخ خبر   29 آذر 1401

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در چهل و یکمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه حوزه مالیات یک از جاهای است که اصحاب کسب و کار با آن درگیر هستند، گفت: کسب و کارها در همه مراحل اعم از تامین، فروش و صادرات در گیر مالیات هستند.

وی با اشاره به دغدغه‌ سازمان امور مالیاتی در اصلاح فرآیندها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، خاطر نشان کرد: تلاش داریم که ادارات خدمات را به صورت روان و شفاف ارائه و از برخوردهای سلیقه‌ای در ادارات جلوگیری شود.

به گفته منظور: در یک سال و 2 ماه اخیر بسیاری از بخشنامه از جمله تراکنش بانکی را اصلاح کردیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: مطابق با بخشنامه جدید تراکنش‌های بانکی به عنوان درآمد مودی نیست و اثبات این مهم به عهده ممیزات است که نشان بدهد وجه واریزی در حساب مودی حاصل از فروش و ایجاد درآمد بوده است. این بخشنامه بسیاری از گله مندی‌ها را به حداقل رسانده است.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان امور مالیاتی در ارائه خدمات به موقع به مودیان، گفت: هدف سازمان این است که مکاتبات به موقعه و شفاف باشند و ایجاد رضایت در مشتری کند.

سازمان امور مالیاتی خدمتگذار مردم و در راس آن فعالان اقتصادی است از این رو به گلایه مندی‌های به حق مودیان پاسخ می دهیم.

وی رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی را به حداقل رساندن مراجعات دانست و افزود: تلاش داریم در هفته آینده از اپلیکیشن مالیات من رونمایی کنیم تا مودیان از طریق تلفن همراه کارهای مربوط به مالیات را انجام بدهند. همچنین در مراحل بعدی می‌خواهیم ابلاغ‌ها را الکترونیکی کنیم و گواهی 186به صورت برخط انجام دهیم بخش قابل توجهی از این مهم انجام شده است تا اینگونه مراجعات به ادارات برای گواهی 186 کمتر شود.

وی با ابراز امیدواری در پیاده شدن دولت الکترونیک در مالیات ستانی، افزود: به نظر می‌رسد با الکترونیکی شدن روند مالیات ستانی گلایه‌مندی‌ها به حداقل برسد.

وی از فعالان اقتصادی درخواست کرد اگر همکاران مالیاتی از شما تقاضای نامشروع کردند آن را گزارش بدهند و تصریح کرد: گزارش‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق دادستانی مالیاتی به ما داده شد با آنها برخورد کردیم. و همین برخوردها باعث شد که برخی همکاران مالیاتی از ما گله مند باشند و بگویند که ما با آنها به صورت خشن برخورد می‌کنیم اما این گلایه‌ها را به جان می‌خریم چراکه سلامت نظام مالیاتی از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

منظور با بیان اینکه مودی باید به سازمان امور مالیاتی اعتماد کند، خاطر نشان کرد: مبنای ما خود اظهاری مودی است و رسیدگی روی 15 تا 20 درصد پرونده‌ها باشد و 80 درصد پرونده‌ها بدون رسیدگی قطعی شود.            

 

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در سال جاری حدود 5 میلیون اظهار نامه دریافت کردیم نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و این احتمال وجود دارد که در سال آینده 6 میلیون شود و به این میزان اظهار نامه مالیاتی 11 هزار مامور نمی‌تواند رسیدگی کند.

وی با اشاره به لزوم تفکیک مودی پرریسک و کم ریسک، خاطر نشان کرد: 60 شاخص برای مودی پرریسک انتخاب کردیم همچنین مشاغل را بدون رسیدگی قطعی می‌کنیم.

منظور ادامه داد: هدف اعتماد به مودیان است و اگر اثبات شود مودی خلاف واقع اظهار کرده آن را جریمه می‌کنیم.

انتهای پیام/

پيغام های شما

پيغام جديد

عبارت امنيتی زير را بازنویسی کنید:
CAPTCHA

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: