توجه متن فرامین، قوانین، بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعه‌ای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یك‌پارچه و كلی قانون‌گذار به امر مالیات را به خوبی نمایان می‌سازد. بیشتر بخوانید >>

كد مورد نظر را وارد كنيد:

787

30/4/10213
20 بهمن 1375
بخش‌نامه
فروش ضایعات تولید و درآمد کارمزدی و... دوران معافیت
132

اداره کل مالیات بر شرکتها

بازگشت به نامه شماره 37/29719 مورخ 22/09/1375 در رابطه با موارد ابهام مطرح شده از طرف ممیز کلی کد 02 در مورد نحوه اجرای ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم اسفند 1366 و اصلاحی آن مصوب 07/02/1371 اشعار می‌دارد:

1- با توجه به حکم کلی مقررّات ماده 132 و مفاد تبصره 4 اصلاحی همین ماده معافیت مالیاتی موضوع ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 1366 و نیز 132 اصلاحی مصوب 07/02/71 فقط ناظر به درآمدهای حاصل از فعالیت‌های تولیدی و معدنی موضوع ماده فوق‌الذکر می‌باشد.

2- درآمد حاصل از فروش ضایعات کالاهای تولیدی معاف از مالیات و همچنین درآمد ناشی از خدمات انجام شده به وسیله ماشین‌آلات تولید کالای معاف از مالیات در دورۀ معافیت نیز مشمول معافیت مالیاتی خواهد بود.

3- حکم قانونی راجع به فروش دارایی‌های مستعمل در دورۀ معافیت مالیاتی و پس از آن در دست بررسی است که پس از حصول نتیجه مراتب به اطلاع آن اداره کل نیز خواهد رسید.

4- چنانچه شرایط واحد تولیدی منطبق با شرایط مقرر در ماده 132 اصلاحی مصوب 07/02/71 و تبصره‌های آن باشد مبدأ شروع دورۀ معافیت مالیاتی همان تاریخ شروع بهره‌برداری واقعی می‌باشد که تشخیص آن به عهده مأمورین تشخیص خواهد بود.

محمدعلی خوش‌اخلاق- رییس شورای عالی مالیاتی

786

منسوخ
123780/ت17469 هـ
16 بهمن 1375
تصویب‌نامه
معافیت کالاهای صنعتی صادراتی
141

785

منسوخ
135277/31
11 بهمن 1375
بخش‌نامه
کد اقتصادی بازرگانان

784

30/4/81921/52748
10 بهمن 1375
بخش‌نامه
درج زمان اعتراض به رأی هیأت حل اختلاف در متن آراء صادره هیأت موضوع ماده 216 قانون
216، 247، 251

نظر به این‌که تعدادی از مؤدیان محترم مالیاتی پس از طرح و رسیدگی پرونده‌های آنان در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده 216 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 1366، در مراجعه بعدی به لحاظ ابهامات موجود با مشکلاتی مواجه می‌شوند و این اشکال بعضاً سبب تضییع حق برخی اشخاص (که) آگاهی کامل نسبت به مقررّات قانون ندارند می‌گردد، لذا مقتضی است پیرو دستورالعمل شماره 25616/7635/4/30-14/06/1369 به هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی مذکور مستقر در آن اداره یادآوری نمایند از این پس در انشاء رأی موارد زیر را ملحوظ نظر قرار دهند:

1- در مواردی که وصول مالیات قبل از طرح پرونده در هیأت حل اختلاف مالیاتی بدوی یا بدون اخذ رأی قانونی این هیأت به موقع اجرا گذارده شده است و به علت عدم قطعیت مالیات هیأت‌های موضوع ماده 216 مزبور با استناد به مقررّات تبصره یکم این ماده وارد ماهیت رسیدگی شده و به عنوان جایگزین هیأت بدوی رأی صادر می‌نمایند لازم است در خاتمه متن رأی این عبارت را قید نمایند که «رأی صادره در صورت اعتراض ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ، برابر ماده 247 قانون مالیات‌های مستقیم قابل تجدیدنظر می‌باشد».

2- در مواردی که وصول مالیات با وجود قابل طرح بودن پرونده در هیأت حل اختلاف مالیاتی تجدیدنظر، بدون اخذ رأی قانونی این هیأت به موقع اجرا گذارده شده باشد، در این حالت نیز اگر هیأت‌های موضوع ماده 216 با استناد به مقررّات تبصره یکم یاد شده به عنوان هیأت تجدیدنظر به موارد اختلاف رسیدگی می‌نمایند، لازم است در پایان رأی خود قید نمایند که «مؤدی و ممیزکل مالیاتی مربوط حسب مورد می‌توانند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این رأی به شورای عالی مالیاتی برابر ماده 251 قانون مالیات‌های مستقیم شکایت کنند».

مسؤول حسن اجرای این دستورالعمل مدیران کل واحدهای ذی‌ربط خواهند بود.

داریوش ایرانبدی معاون درآمدهای مالیاتی

783

30/4/11862/52510
9 بهمن 1375
بخش‌نامه
الزام اشخاص حقوقی به ارسال فهرست سهام‌داران در هر سال مالی
105، 110، 131

همانطور که اطلاع دارند، برابر قسمت اخیر بند (ب) از جزء (د) ماده 105 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 1366 اصلاحیه بعدی آن، عدم تسلیم مصوبه مجمع عمومی راجع به تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و تقسیم سود و نیز عدم تسلیم فهرست هویت و نشانی شرکا و سهامداران یا اعضاء و میزان سهام و یا سهم‌الشرکه در شرکت‌های سهامی و مختلط سهامی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه آنها موجب احتساب مالیات کلاً به نرخ ماده 131 قانون مذکور خواهد بود. از طرفی طبق ماده 110 قانون یاد شده پس از تسلیم اولین فهرست، تسلیم فهرست تغییرات در آن سنوات بعد کافی است. حال چنانچه مؤدی ضمن تسلیم اظهارنامه و حسب مورد ترازنامه و حساب سود و زیان از تسلیم فهرست یا تغییرات آن در سنوات بعد خودداری نماید، از آنجا که نمی‌توان این وضعیت را بدون قید و شرط محمول بر عدم وجود تغییرات نسبت به گذشته دانست، بنابراین انجام تکلیف مورد بحث در هرسال به یکی از صور تسلیم فهرست کامل یا اعلام تغییرات و یا اعلام وضعیت به شکل سنوات قابل ضروری خواهد بود، در غیر این صورت مالیات کلاً به نرخ ماده 131 قانون مذکور محاسبه و چنانچه قبل از قطعیت مالیات مصوبه و فهرست مورد نظر تسلیم گردد مالیات هر یک از صاحبان سهام و شرکا ضامن یا اعضاء طبق مقررّات مربوط تعیین و جریمه‌ای معادل یک درصد درآمد مشمول مالیات وصول خواهد شد.

داریوش ایرانبدی- معاون درآمدهای مالیاتی

782

منسوخ
49278
20 دی 1375
بخش‌نامه
تسلیم لیست‌های فصلی (سه ماهه) خرید و فروش
85، 95، 169، 230

781

47907
12 دی 1375
بخش‌نامه
بخشودگی جرایم مالیاتی
191

به منظور حل و فصل پروژه‌های حق واگذاری قبل از 1371 که در مرحله هیأت‌های حل اختلاف بدوی یا تجدیدنظر و یا شورای عالی مالیاتی مطرح است و منجر به صدور رأی نشده و همچنین مالیات تعاون ملی برای بازسازی «در صورتی که با هماهنگی مؤدیان به قطعیت برسد، مشروط به پرداخت بدهی با احتساب 50 درصد جرایم متعلقه تا آخر اسفندماه 1375» بقیه جرایم بخشوده می‌گردد.

ضمناً بخش‌نامه شماره 46266 مورخ 02/10/1375 کان لم یکن تلقی می‌گردد.

داریوش ایرانبدی- معاون درآمدهای مالیاتی

780

منسوخ
5 دی 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری، دریایی با دولت جمهوری هند
168

779

منسوخ
46266
4 دی 1375
بخش‌نامه
بخشودگی جرایم مالیاتی
190، 191

778

44276
22 آذر 1375
بخش‌نامه
دستورالعمل ارشادی کادر تشخیص و نمایندگان هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی
97

پیرو بخش‌نامه شماره 38006-17/08/75 نظر به این‌که حل و فصل سریع پرونده‌های مالیاتی مورد اختلاف و نهایتاً قطعیت مالیاتی و مختومه شدن پرونده‌های مذکور در حداقل زمان ممکن و وصول هرچه سریع‌تر مالیات‌ها از اهم موضوعات مورد توجه این معاونت می‌باشد، لذا مقرر می‌شود به منظور اجتناب از صدور قرارهای مکرر و تأخیر در امور و سرانجام نیل به اهداف فوق، ضمن تشریک مساعی کامل و همه جانبه با اداره کل امور هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی جدا مراقبت و نظارت نمایید کلیۀ حوزه‌های مالیاتی ابوابجمعی آن اداره کل موارد ذیل را به دقت رعایت نمایند.

1- گزارش رسیدگی پرونده‌های مالیاتی بنا به مقررّات و آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مالیاتی الزاماً باید از هر جهت واضح و صریح و بدون ابهام و مستدل و موجه باشند، بدین معنی که اگر درآمد مشمول مالیات از طریق قبول دفاتر و رسیدگی به آنها و برگشت برخی از اقلام هزینه یا تغییر ارزیابی کالا و مواد ابتدا یا انتهای دوره مالی مربوطه و ... تشخیص شده است، دلایل و مستندات قانونی غیرقابل قبول بودن هر یک از اقدام هزینه و تغییر ارزیابی و ... باید در گزارش رسیدگی در کنار اقلام مزبور به طور کامل و واضح درج شده باشد.

چنانچه در گزارش به ضمایمی اشاره و عطف می‌شود آن ضمایم جزء لاینفک گزارش محسوب و باید غیرمخدوش و بدون خط خوردگی و دارای توضیحات کافی و تماماً ممضی به امضای مأمورین تشخیص ذی‌ربط و دارای شماره ثبت اندیکاتور باشد. در صورتی که درآمد مشمول مالیات از طریق علی‌الرأس تشخیص شده است، دلایل و مستندات قانونی تشخیص علی‌الرأس (یکی از بندهای سه گانه ماده 97 قانون مالیات‌های مستقیم) در گزارش رسیدگی درج و به ترتیبی که در ماده 98 مقرر شده دلایل انتخاب نوع قرینه و نحوه تعیین میزان آن با توجیهات کافی در گزارش قید و در مورد ضریب اعمال شده نیز صفحه و ردیف جدول ضرایب مالیاتی سال مربوطه به طور کامل در گزارش منعکس شده باشد و در هر حال اوراق پرونده‌هایی که برای طرح در هیأت حل اختلاف مالیاتی ارسال می‌شود باید به ترتیب تاریخی ثبت و ضبط و پرونده‌ها برگ شمار باشند.

مسؤولین تحویل پرونده‌ها و متعاقباً کارشناسان مالیاتی اداره کل امور هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی من بعد قبل از طرح پرونده‌ها در هیأت حل اختلاف آنها را بازبینی و در صورتی که واحد اوصاف و مشخصات مشروحه فوق نباشند آنها را برای رفع نواقص و تکمیل به حوزه مالیاتی اعاده خواهند نمود و در این صورت مسؤولیت تأخیر رسیدگی و صدور رأی به عهده مأمورینی است که وظایف قانونی خود را در موارد مذکوره فوق به درستی انجام نداده‌اند.

2- قید این مطلب که پرونده در چه هیأتی (بدوی، تجدیدنظر، هم عرض، موضوع ماده 257 و ...) مطرح می‌شود روی فرم دعوت‌نامه حضور در جلسه هیأت حل اختلاف ضروری است.

3- پرونده‌های مالیاتی مورد اختلاف باید دو روز اداری قبل از تاریخ تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف به مسؤول ذی‌ربط در اداره کل مزبور تحویل شود بدیهی است آن اداره کل از تحویل پرونده‌ها زودتر یا دیرتر از موعد مذکور خودداری خواهد نمود.

4- مستنداً به ماده 246 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 26 آیین‌نامه سازمان تشخیص و بخش‌نامه شماره 38006-17/08/75 مأمورین ذی‌ربط باید در جلسه هیأت حل اختلاف مالیاتی حاضر و اقدامات خود را توجیه و پاسخگوی سؤالاتی که هیأت حل اختلاف در مقام رسیدگی به اعتراضات و ادعاهای مؤدی از آنها می‌کند باشند، در غیراین صورت هرگاه به علت عدم حضور آنها امکان صدور رأی یا قرار صحیح و موافق قانون فراهم نشود مطابق مفاد بخش‌نامه فوق‌الاشاره قرار تجدید وقت به علت عدم حضور مأمور صادر خواهد شد و مسؤولیت تعویق رسیدگی و صدور رأی یا قرار قانونی به عهده مأمورینی خواهد بود که در جلسه حاضر نشده‌اند.

5- در مورد مالیات‌های تکلیفی موضوع ماده 104 که جنبه علی‌الحساب دارد، مالیات مطالبه شده در حقیقت مالیات گیرندگان وجوه مذکور در ماده یاد شده است و به همین لحاظ لازم است در گزارش مبنای مطالبه مالیات‌های موصوف، مشخصات دریافت‌کنندگان وجوه تصریح گردد، در غیر این صورت هیأت حل اختلاف قرار رفع نقص به عهده حوزه مالیاتی که این نوع مالیات‌ها را مطالبه کرده است صادر خواهد نمود.

6- در مورد مطالبه حقوق نیز به رعایت قانون و مفاد بخش‌نامه‌های صادره هویت دریافت‌کنندگان حقوق باید در گزارش مشخص و نحوه محاسبات کاملاً روشن باشد واِلّا هیأت حل اختلاف مطابق قسمت اخیر بند 5 اقدام می‌نماید.

7- نظر به اهمیت پرونده‌های مؤدیانی که مالیات آنها پس از اجرای ماده 181 قانون مالیات‌های مستقیم به موجب برگ‌های تشخیص متمم مطالبه می‌شود، لذا لازم است گزارش رسیدگی مبنای صدور برگ تشخیص این قبیل مؤدیان از هر حیث کامل و بدون نقص و با توجیهات و دلایل موجه تنظیم و به خصوص از جهت انتخاب قرینه و اعمال ضریب و محاسبات و مدارک و مستندات تعلق درآمد به مؤدی دارای توضیحات کافی باشد تا مؤدیان موصوف نتوانند با استفاده و تمسک به نقاط ضعف و ایرادات موجود در گزارش موجب صدور قرار رسیدگی مجدد و بطی جریان امور و تعویض قطعیت مالیات شوند و بدون نیاز به صدور قرار صدور رأی وصول مالیات در حداقل زمان امکان‌پذیر گردد.

8- به جهت حضور به موقع در جلسات هیأت حل اختلاف و صرفه‌جویی در وقت، ممیزین مالیاتی می‌توانند فهرست تعدادی از پرونده‌های مورد اختلاف حوزه‌های خود را (حداقل ده پرونده) یک جا برای تعیین وقت جلسه ارسال نمایند تا برای آنها در یک روز معین تعیین وقت شود.

داریوش ایرانبدی- معاون درآمدهای مالیاتی

33874/39-25/09/75

احتراماً عطف به دستورالعمل شماره 44276-22/9/1375 جناب آقای مهندس ایرانبدی معاون محترم درآمدهای مالیاتی عنوان آن اداره کل که رونوشت آن جهت اجرای موارد مربوط به این اداره کل ارسال گردیده است.

خواهشمند است دستور فرمایید به منظور اجتناب از تعویق امور مأمورین تشخیص مربوط مفاد آن را دقیقاً اجرا نمایند.

علی‌اکبر سمیعی- مدیرکل امور هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی

777

9749/4/30
18 آذر 1375
بخش‌نامه
افشای اطلاعات مؤدیان مالیاتی صرفاً از طریق مراجع قضایی مجاز می‌باشد.
232

اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی

عطف به نامه شماره 105030/31 مورخ 30/08/75 عنوان جناب آقای مهندس ایرانبدی معاونت محترم درآمدهای مالیاتی اشعار می‌دارد:

همانطوری که اطلاع دارند طبق ماده 232 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 03/12/1366 مجلس شورای اسلامی، افشای اطلاعات در مورد مؤدیان مالیاتی جز در امر تشخیص درآمد و مالیات و در حد نیاز مراجع ذی‌ربط منع گردیده و لیکن به موجب نظریه شماره 6/6578 مورخ 24/10/66 دفتر حقوقی و امور مجلس وزارت متبوع «چنانچه اطلاعات خواسته شده از طریق مراجع قضایی مذکور در موارد 101 آیین دادرسی کیفری و 399 آیین دادرسی مدنی مطالبه گردد، دادن اطلاعات و اسناد منع قانونی نخواهد داشت». بنابراین ابراز هرگونه اطلاعات مربوط به پرونده مالیاتی مؤدیان به مؤسسات و سازمان‌های دولتی از جمله سازمان تأمین اجتماعی مستلزم کسب مجوز لازم از طریق مراجع قضایی خواهد بود.

محمدعلی خوش‌اخلاق- رییس شورای عالی مالیاتی

105030/31-30/08/75

جناب آقای مهندس ایرانبدی معاونت محترم درآمدهای مالیاتی

احتراماً نظر به این‌که حکم صریح ماده 232 قانون مالیات‌های مستقیم در مورد خودداری از افشا و محرمانه تلقی نمودن اطلاعاتی که مراجع مالیاتی ضمن رسیدگی به امور مالیاتی مؤدیان بدست می‌آورند، مانع از برقراری همکاری متقابل با سایر مراجع غیرمالیاتی است. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیات‌های مستقیم سؤالات زیر در شورای عالی مالیاتی طرح و پاسخ لازم به این اداره کل اعلام گردد.

1- آیا ارائه اطلاعات راجع به هزینه‌های حقوق و دستمزد کارگاه‌های مؤدیان به ارگان‌های دولتی (از جمله سازمان تأمین اجتماعی) منع قانونی دارد یا خیر؟

2- مراجع مالیاتی از جمله این اداره کل چه نوع اطلاعاتی را بایستی محرمانه تلقی و از افشای آن خودداری نمایند؟

محمدرضا یزدی‌زاده- مدیرکل اطلاعات و خدمات مالیاتی

776

منسوخ
18 آذر 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای با دولت جمهوری آذربایجان
168

775

منسوخ
18 آذر 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای با دولت ترکمنستان
168

774

منسوخ
20 آبان 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه همکاری بازرگانی، اقتصادی با دولت جمهوری ارمنستان و دولت جمهوری ترکمنستان
168

773

منسوخ
20 آبان 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه بازرگانی با دولت جمهوری ارمنستان
168

772

38006
17 آبان 1375
بخش‌نامه
عدم شرکت مأمورین تشخیص در جلسات هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی
246

حسب اطلاع واصله برخی از مأمورین تشخیص با آنکه به موجب ماده 246 قانون مالیات‌های مستقیم و اصول و قواعد کلی دادرسی مکلف به حضور در جلسات هیأت حل اختلاف مالیاتی و توجیه قانونی و تشریح دلایل اقدامات خود هستند، این وظیفه مهم و اساسی را نادیده گرفته و در جلسات مزبور حاضر نمی‌شوند و عدم حضور آنها در اغلب موارد موجب صدور قرار و بالمال کندی جریان امور و تعویق قطعیت مالیات و مختومه شدن پرونده‌های مالیاتی می‌گردد، لذا مؤکداً متذکر می‌شود مأمورین تشخیص صادرکننده برگ تشخیص وفق مقررّات جاری ملزم به حضور در جلسات هیأت حل اختلاف مالیاتی و پاسخ به سؤالات هیأت در مورد دلایل اقدامات خود می‌باشند و در غیر این صورت تحت پیگیرد انتظامی قرار خواهند گرفت. ممیزین کل مالیاتی که نظارت بر حسن اجرای قانون را عهده‌دار هستند مؤظفند از اوقات تشکیل جلسه هیأت در مورد پرونده‌های مالیاتی حوزه‌های ابوابجمعی خود مطلع و مأمورین ذی‌ربط را به جلسات هیأت اعزام و موارد تخلف را به اداره کل اعلام نمایند و الّا مؤاخذه خواهند شد.

هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی در صورتی که عدم حضور مأمورین تشخیص ذی‌ربط موجب عدم امکان صدور رأی شود ضمن صدور دستور تجدید وقت رسیدگی با قید این مطلب (به علت عدم حضور مأمور تشخیص مربوط تجدید دعوت به عمل آید.) در صورت‌جلسه، مؤظفند مراتب را سریعاً از طریق اداره کل به دفتر اینجانب و دادستانی انتظامی مالیاتی اعلام تا متخلفین تحت پیگرد و اقع و مجازات شوند.

داریوش ایرانبدی - معاون درآمدهای مالیاتی

771

30/4/7353
6 آبان 1375
بخش‌نامه
استهلاک هزینه تأسیس قبل از بهره‌برداری، در مدت ده سال
149

شرکت سرمایهگذاری ساختمان ایران (سهامی عام)

عطف به نامه شماره 247-02/07/75 اشعار می‌دارد:

منظور از عبارت حداکثر تا مدت مذکور در بند 4 ماده 149 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند 66 و اصلاحیه بعدی آن این نیست که در هر مورد بتوان هزینه‌های تأسیس و همچنین هزینه‌های دیگر موضوع بند 4 مذکور را کمتر از ده سال نیز مستهلک نمود بلکه اینگونه هزینه‌ها عموماً بایستی در مدت ده سال از تاریخ بهره‌برداری و به طور مساوی مستهلک گردند.

محمدعلی خوش‌اخلاق - رییس شورای عالی مالیاتی

770

35354
3 آبان 1375
بخش‌نامه
تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی
148

پیرو آرای شماره‌های 5471-4/30-17/05/75 و 5359-4/30-04/05/75 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی که طی شماره‌های 6003-4/30-30/05/75 و 5776-4/30-27/05/75 ابلاغ شده است، لزوماً متذکر می‌شود:

با توجه به تبصره 2 ماده یک آیین‌نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر قانونی و بند 24 ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفندماه 66 و اصلاحیه بعدی آن آرای مذکور ناظر به مواردی است که مؤدی خود براساس اصول متداول حسابداری و با شرط اتخاذ روش یکنواخت طی سال‌های مختلف مبادرت به تسعیر نماید.

حال چنانچه طبق روال اتخاذ شده توسط مؤدی، به طور کلی تسعیر صورت نگیرد، مأموران تشخیص مجاز به تسعیر دارایی‌ها یا بدهی‌های ارزی و افزایش یا کاهش درآمد مشمول مالیات از این بابت نخواهند بود و هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی نیز باید در رسیدگی و صدور رأی این موضوع را دقیقاً مورد توجه قرار دهند.

داریوش ایرانبدی- معاون درآمدهای مالیاتی

769

منسوخ
18 مهر 1375
قانون
قانون موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی با دولت جمهوری بلغارستان
168

768

منسوخ
30/4/7682/30022
15 مهر 1375
بخش‌نامه
بخشودگی 50% مالیات حقوق معلمین نهضت سواد آموزی شاغل در روستاها و نقاط محروم
92

< >

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: