عایدی بر مسکن و یا خانه‌های خالی

تاريخ خبر   10 فروردين 1398

راهبرد معاصر:

عرب مازار اظهار کرد: ردیابی منازل و واحدهای مسکونی خالی کار سختی نیست، زیرا اگر وزارتخانه‌ها و نهادها با یکدیگر همکاری داشته باشند، می‌توان متوجه شد که این محل ساکن ندارد.

 

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا به عایدی از سرمایه یعنی پولی که از اضافه دارایی وی حاصل شده است مالیات تعلق می‌گیرد، یعنی سودهایی که از دارایی حاصل می‌شود باید در چارچوب خاصی قرار گیرد تا تخلفی حاصل نشود.

عرب مازار تأکید کرد: عایدی بر مسکن و یا خانه‌های خالی هم در رسته همین اموال و دارایی‌ها قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: به دلیل اینکه ما سیستم ثبتی و درج اطلاعات خرید و فروش درستی نداریم، نمی توانیم بر این نوع مالیات ورود کنیم.

این کارشناس اقتصادی گفت: در این بین نقش مرکز آمار هم می‌تواند پررنگ باشد. اگر این مرکز بتواند با روش ثبتی مبنی بر نحوه جابه‌جایی ساکنان را مشخص کند، خیلی راحت منازل بدون سکنه که ماهیت معامله ای برای املاک پیدا کرده‌اند، مشخص می‌شود.

وی افزود: در نهایت باید این قانون هرچه سریع تر تصویب و اجرایی شود، زیرا اگر فرد بداند که برای ورود به این حیطه معامله‌ای بایدمالیاتی بپردازد دیگر سودجویان با نقدینگی سرگردان به این مکان نمی‌آیند و همچنین رکود و تورم قیمت در مسکن هم کاهش می‌یابد.

 

عرب مازار گفت: قیمت مسکن سرسام آور تغییر می‌کند و دلیل آن هم این است که مردم تصورشان به سود بالا در خرید و فروش این بازار است. هنگامی که مسکن هم مشمول طرح مالیاتی باشد دیگر کسی برای سودجویی وارد این بازار نمی‌شود، متأسفانه کشور هنوز روی کالاهایی مثل سکه، ارز، مسکن و خودرو سرمایه‌گذاری می‌کند که جزو روند سرمایه‌گذاری نیست.

پيغام های شما

پيغام جديد

عبارت امنيتی زير را بازنویسی کنید:
CAPTCHA

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: