طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس شورای اسلامی

تاريخ خبر   1 شهريور 1397

به نقل از تابناک: نماینده مردم قزوین در مجلس بدون اشاره به تعداد امضاها، از تهیه طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آثار واقعی تورم ناشی از هر گونه مالیات دریافتی از بخش مسکن به متن قانون و به شیوه اجرای آن بستگی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ظاهر ایده دریافت مالیات از بخش مسکن را فریبنده دانست و افزود: ظاهرا دریافت هر گونه مالیات از مسکن، باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، اما اینکه چنین قانونی آثار تورمی داشته و موجب تشدید کننده نابسامانی‌های حوزه مسکن یا باعث مهار نابسمانی‌های قیمتی و تورمی در این حوزه می‌شود، بستگی به نحوه نگارش قانون و چگونگی اجرای آن دارد.

وی با اشاره به آثار منفی مالیات بر ارزش افزوده، گفت: نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در اصناف مختلف و برای مردم مسائلی را به وجود آورد که در نهایت موجب اصلاح این قانون شد. کیفیت بد اجرای این قانون باعث شد علاوه بر پرداخت از سوی همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، از مصرف کننده نهایی هم ۹ درصد مالیات اخذ شود و هر زنجیره تولید و توزیع، مالیات دریافتی را برای خود می‌کند در حالی که طبق قانون کالای فروخته شده در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها طبق فاکتور صندوق‌های الکترونیکی باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌شد.

پيغام های شما

پيغام جديد

عبارت امنيتی زير را بازنویسی کنید:
CAPTCHA

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: