مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف می شود؟

تاريخ خبر   18 آبان 1395

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار و کاهش تولید، تقلیل و یا حذف مالیات بر ارزش افزوده از سوی نمایندگان مجلس و ارگان های مربوطه در حال بررسی است.
بازار نیوز:  محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر ، گفت: با توجه به اجرای آزمایشی قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای صنعت طلا و جواهر، رایزنی های مختلفی در خصوص کاهش و حذف این مالیات در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اینکه حذف و یا کاهش مالیات بر ارزش افزوده، افزایش تقاضا را در بر خواهد داشت، تصریح کرد: اخذ مالیات ۹ درصدی از اصل طلا، میل و رغبت مردم را به خرید طلا و جواهر کاهش داده است.
حذف مالیات بر ارزش افزوده با اما و اگرهایی همراه است
همچنین محمد ولی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: از ۴ سال اخیر تا کنون پیشنهاد حذف و کاهش مالیات بر ارزش افزوده از سوی صنف اتحادیه طلا و جواهر مطرح شده  و تا کنون این امر به تصویب نرسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان طلا را کالای سرمایه ای می دانند، افزود: با توجه به کاهش معاملات در بازار اعتقاد داریم که مالیات به جای ماده اولیه باید از اجرت ساخت اخذ شود .
 
ولی در خصوص رایزنی های صورت گرفته در مورد کاهش و حذف مالیات بر ارش افزوده بیان کرد: با توجه به ایرادات و اشکالات عدیده ای که  مالیات برارزش افزوده در معاملات بازار ایجاد کرده لذا در خصوص حذف و کاهش مالیات پیشنهاداتی به مجلس دوره قبل و کمیسیون اقتصادی و پژوهش مجلس دهم ارائه شده که از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
 
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص تاثیر کاهش مالیات بر ارزش افزوده بر تقاضا اظهار کرد: با کاهش و معافیت اصل ماده اولیه از مالیات، بدیهی است که تقاضا و کسب و کار بازار طلا بهبود یابد.
 
حذف مالیات طلا غیر ممکن است
محمد علی مددی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده در تمامی کشورهای دنیا به سبب جلوگیری از انباشت ثروت مطرح می شود اما اجرای آن در کشور ما با ایراداتی همراه است.
 
وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده به جای ماده اولیه و شمش تنها یکبار در زمان اجرت ساخت باید از مشتری اخذ شود.
 
مددی با اشاره به اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده طلا، رکود بازار و افزایش قیمت را به همراه داشته، ادامه داد: با توجه به ایرادات اجرای این طرح، از سوی اتحادیه طلا و جواهر رایزنی های مختلفی مبنی بر کاهش مالیات صورت گرفته است.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف مالیات بر ارزش افزوده غیر ممکن است، تصریح کرد: گرچه کاهش صد درصدی مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما تا کنون عملیاتی نشده است. 

پيغام های شما

پيغام جديد

عبارت امنيتی زير را بازنویسی کنید:
CAPTCHA

پيغام شما

نام
پيغام

خلاصه خدمات

وب سايت بانک مالياتی ايران خدمات گوناگونی در زمينه قوانين و مقررات مالياتی ارائه می دهد و "خودمشاوره⁠ای" را با استفاده از امکانات زیر فراهم آورده است:

تماس با ما

09122586954
تهران، البرز، قزوين، اصفهان، همدان، مركزي، كرمانشاه

09143112737
آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل، زنجان، گيلان، مازندران، كردستان

ايميل: