توجه متن فرامین، قوانین، بخشنامهها، دستورالعملها، آییننامهها، تصویبنامهها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعهای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یكپارچه و كلی قانونگذار به امر مالیات را به خوبی نمایان میسازد. بیشتر بخوانید >>
933
30/4/3705/17236
16 تير 1377
بخشنامه
نحوه رسیدگی به مالیات نمایندگی و شعب شرکتهای خارجی فعال در امور بازاریابی
1،105، 106، 107، 181
933- بخشنامه شماره: 17236/3705/4/30 تاریخ: 16/04/77
1- به قرار اطلاع برخی از حوزههای مالیاتی با سوء استنباط از رأی شماره 1653/4/30 مورخ 07/02/1372 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی درخصوص فعالیتها و درآمدهای شعب و نمایندگیهای شرکتهای خارجی که در ایران به امور بازاریابی و جمعآوری اطلاعات اقتصادی و فنی و خدمات بعد از فروش اشتغال دارند، آن طور که لازم و شایسته است، تحقیق و رسیدگی نمیکنند و هرساله با تنظیم گزارش مبنی بر اینکه شعبه یا نمایندگی شرکت خارجی در سال مورد رسیدگی فعالیتی نداشته و هزینههای آن نیز توسط شرکت مادر تأمین شده است، وظایف قانونی خود را خاتمه یافته تلقی و یا صرفاً دریافتیهای جزئی از مرکز بابت تأمین مخارج ریالی شعبه در ایران را مدنظر قرار داده با کسر مخارج از آن و یا اعمال ضریب به آن، درآمد مشمول مالیات ناچیزی تعیین و ابلاغ مینمایند.
2- علاوه بر این چنین به نظر میرسد غالباً فراموش کردهاند شعب شرکتهای خارجی که بعد از سال 1357 در ایران به ثبت رسیدهاند تماماً به استناد مجوز یک دستگاه دولتی (که معمولاً خود نیز طرف معامله با شرکت اصلی و یا گروه شرکتهای وابسته به آن است) ایجاد گردیده و در نتیجه این فراموشی اکثر حوزههای مالیاتی حتی برای یکبار با دستگاه دولتی ذیربط و یا اشخاص حقوقی طرف معامله با آنها جهت کسب اطلاع از عملیات فیمابین مکاتبه ننمودهاند.
3- با رسیدگی به اسناد و مدارک و دفاتر این مؤدیان از طریق اجرای ماده 181 قانون مالیاتهای مستقیم معلوم گردیده است بیشتر شعب و نمایندگیهای مزبور از راه فعالیتهای بازاریابی، دلالی و کمیسیونری و سایر عملیات تجاری مرتبط با نمایندگی، درآمدهای قابل ملاحظهای کسب کردهاند و علاوه بر این مشخص شده است تعدادی از شعب و نمایندگیهای یاد شده ضمن اینکه برای شرکت مادر (و شرکتهای وابسته به آن) فعالیت میکنند، نمایندگی چندین شرکت خارجی دیگر را در ایران عهدهدار هستند. (بدون آنکه این سمت نمایندگی را نزد مسؤولین مالیاتی ابراز کرده باشند) و از محل انجام فعالیتهای مختلف بازرگانی به نمایندگی از طرف آنها نیز درآمدهای معتنابهی تحصیل کردهاند، اما تا بحال در اثر عدم توجه کافی و تعلل و سوء استنباط مأمورین تشخیص مربوط این درآمد کتمان شده و مالیات حقه از آنها مطالبه نشده است. در پارهای موارد هم مأموران فوق به لحاظ قید این مطلب در اساسنامه شرکتهای مذکور که حق فعالیت انتقاعی ندارند، دچار گمراهی شدهاند، در حالی که باید دقت نمایند که این گونه نوشتهها نباید سبب بیتوجهی به واقعیات باشد.
4- به این ترتیب ملاحظه میشود که ماهیت اصلی عملکرد این گونه دفاتر نمایندگی و شعب به عنوان پایگاه بازاریابی در ایران که منجر به کسب درآمد شده و درآمد مکتسبه از مصادیق بارز بند (ب) ماده 107 قانون مالیاتهای مستقیم میباشد، نادیده گرفته شده است. هر چند مشاهده شده است که تعداد قلیلی از مؤدیان مورد بحث اقدام به ارائه قراردادهای منعقده با شرکت اصلی مینمایند که در آن درآمدی جزئی تحت عنوان (الف) درصدی از مخارج دفتر مستقر در ایران (هزینه به اضافه درصدی درآمد) یا (ب) مبلغی مقطوع به عنوان کمیسیون برای عملیات در ایران و یا (ج) کمیسیون با نرخهای کمتر از یک درصد معامله منظور شده است که در نهایت نیز این مبالغ درحدود مخارج ابرازی آنها است و لذا هیچ یک از موارد مذکور نباید سبب عدم تحقیق و رسیدگی و کشف واقعیت گردد.
5- یادآوری این نکته مهم ضروری است که طبق عرف بینالملل حاکم بر امور نمایندگی، حقالزحمه نماینده به صورت کمیسیون نسبت به مبلغ قطعی معامله قابل محاسبه میباشد. نرخهای مختلف کمیسیون حسب نوع کالا و میزان معامله وجود دارد که آمار مربوطه متعاقباً اعلام خواهد شد (طبق اسناد و مدارک بدست آمده در اجرای ماده 181 نمونههایی از کمیسیون با نرخهای بیش از 10% هم مشاهده شده است). ضمناً علاوه بر نرخهای بالا و نامعقول مواردی از اضافه بهای صورتحساب نیز وجود دارد که موجب خروج بیرویه ارز از کشور نیز شده است. در چنین شرایطی قبول مبالغ کمیسیون مقطوع و یا کمیسیون با نرخ کم توسط حوزههای مالیاتی، باید مبتنی بر اسناد و مدارک متقن و غیرقابل تردید باشد.
6- بنا به مراتب فوق با یادآوری این نکته مهم که در امور بازرگانی اصل بر تحصیل درآمد و کسب سود است و طبق عرف بینالملل و اسناد و مدارک بدست آمده در بسیاری موارد، انجام بازاریابی و کمیسیونری متضمن درآمدی به صورت درصد معینی از مبلغ فروش قطعی بین فروشنده اصلی و خریدار در ایران است، مقرر میشود در مورد این قبیل شعب و نمایندگیها که هر ساله اظهار عدم فعالیت نموده و تنها تأمین هزینهها توسط شرکت مادر را ابراز مینمایند، و یا اینکه قراردادهای غیرمستند به شرح فوق را ملاک درآمد ابرازی خود قرار میدهند، حوزههای مالیاتی با توجه به مفاد بند (ب) ماده 107 (قانون مالیاتهای مستقیم) با دقت بیشتری اقدام و تحقیقات همه جانبهای به عمل آورند و به طرق مقتضی و با استفاده از روشهای مناسب اعم از مستقیم (یعنی اخذ اطلاعات مربوط به فروش کالات و خدمات بین شرکتهای طرف قرارداد نمایندگی و مشتریان ایرانی همراه تصویر قرارداد واقعی نمایندگی از خود شعبه یا نمایندگی) و غیرمستقیم (یعنی مکاتبه یا مراجعه به اشخاص طرف معامله مرجع صادرکننده مجوز ثبت شعبه و همچنین بانکهایی که گشایش اعتبار وسیله آنها صورت گرفته است) و عنداللزوم اجرای ماده 181، از کم و کیف فعالیتها و کالاهایی که توسط شعب و نمایندگیهای مزبور در ایران به عنوان کالای شرکت مادر (ویا شرکتهای وابسته) عرضه میشود و همچنین کالای سایر شرکتهای خارجی که شعب و نمایندگیهای موصوف نمایندگی غیررسمی و اعلام نشده آن شرکتها را به عهدهدارند و از این ممر نیز درآمد کسب مینمایند، اطلاع حاصل کرده و با تنظیم گزارش جامع و مانع مبادرت به مطالبه مالیات حقه نمایند. ذکر این نکته ضروری است که در محاسبه درآمد این گونه دفاتر رعایت نرخ کمیسیون نسبت به مبالغ ماملات قطعی و براساس نرخهای معمول عملیات نمایندگی به شرح فوق ضروری میباشد و در موارد ابهام موضوع مورد سؤال قرار گیرد.
مدیران کل ذیربط مؤظفند هر سهماه یکبار آمار اقدامات مرتبط با این بخشنامه را به این معاونت اعلام نمایند. دادستانی انتظامی مالیاتی هم در بازرسیهای خود اجرای مفاد این بخشنامه را مورد توجه قرار داده، موارد تخلف را گزارش خواهند نمود.
مفاد این بخشنامه در مورد شناسایی درآمد نمایندگی و کمیسیونری برای شرکتهای با تابعیت ایرانی و اشخاص حقیقی که به فعالیت نمایندگی شرکتهای خارجی اشتغال دارند نیز لازمالاجرا میباشد.
مفاد این بخشنامه مورد تأیید هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی قرار گرفته است.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
932
منسوخ
14 تير 1377
قانون
قانون موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات مالیاتهای در مورد بر درآمد با دولت جمهوری آفریقای جنوبی
168
931
30/4/3311/15546
8 تير 1377
بخشنامه
عدم تسلیم صورتجلسه مجمع عمومی یا فهرست سهامداران، موجب احتساب مالیات به نرخ 131 قانون میشود.
105
931- بخشنامه شماره: 15546/3311/4/30 تاریخ: 08/04/77
چون برخی واحدهای مالیاتی در نحوه اجرای قسمت اخیر جزء (ب) قسمت یک بند (د) ماده 105 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیه بعدی آن مواجه با ابهام بوده سؤالاتی مطرح مینمایند، لذا بدینوسیله متذکر میگردد:
چنانچه قبل از قطعیت مالیات، مصوبه مجمع عمومی راجع به تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و تقسیم سود و همچنین فهرست هویت و نشانی شرکا و سهامداران یا اعضاء و میزان سهام یا سهمالشرکه آنها حسب مورد به حوزه مالیاتی ذیربط تسلیم گردد، ضمن تعلق یک درصد جریمه مقرر، مالیات هر یک از صاحبان سهام با نام و شرکا، ضامن یا اعضاء طبق مقررّات مربوط محاسبه خواهد شد، لکن عدم ارائه هر دو مدرک و یا ارائه یکی از آنها (صورتجلسه مجمع عمومی یا صورت مشخصات سهامداران)، موجب احتساب مالیات کلاً به نرخ ماده 131 قانون مذکور خواهد بود.
مفاد این بخشنامه مورد تأیید هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی قرار گرفته است.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
930
منسوخ
954/406
7 تير 1377
تصویبنامه
کارکنان شرکتهای دولتی (از جمله بانکها) نیز مشمول بند 11 ماده 91 قانون میباشند.
91
929
منسوخ
1 تير 1377
اطلاعیه
فهرست کالاهای مشمول یک درصد عوارض فروش آموزش و پرورش
928
منسوخ
30/4/2171
27 خرداد 1377
بخشنامه
شروع معافیت کالاهای صنعتی صادراتی
141
927
منسوخ
2138/ ق
27 خرداد 1377
قانون
قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکههای آب شهری
926
30/4/493/12252
20 خرداد 1377
بخشنامه
استرداد وجوه حاصل از فروش کالاهای متروکه غیردولتی مشمول کسر مالیات تکلیفی نمیباشد.
104
926- بخشنامه شماره: 12252/493/4/30 تاریخ: 20/03/77
جناب آقای رشیدی رییس محترم هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی
عطف به نامه شماره 7162 / م مورخ 08/11/1376 و مکاتبات بعدی اشعار میدارد:
استرداد وجوه حاصل از فروش کالاهای متروکه غیردولتی به صاحبان کالاهای مذکور مشمول مالیاتهای تکلیفی موضوع ماده 104 و یا مالیات دیگری که حسب مقررّات قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیههای بعدی بتوان در منبع وصول نمود، نمیباشد، اما از باب همکاری با حوزههای مالیاتی در تشخیص و مطالبه مالیات متعلق، خواهشمند است مقرر فرمایید اطلاعات لازم از قبیل هویت و نشای دقیق خریداران و صاحبان کالا و میزان فروش، شماره اقتصادی نامبردگان و نوع کالا را حتیالامکان با ضمیمه نمودن مدارک مربوط از جمله تصویر شناسنامه آنها به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی ارسال نمایند.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
925
منسوخ
30/4/1377/12206
20 خرداد 1377
بخشنامه
مرجع تشخیص اشخاص مشمول بند 1 ماده 2 قانون
2، 187
924
3372
18 خرداد 1377
بخشنامه
پذیرش هزینه اشخاص خیر جهت احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهداشتی و...
148، 172
924- بخشنامه شماره: 3372 تاریخ: 18/03/77
پیرو بخشنامه شماره 37438/6886-4/30 مورخ 26/09/1376، به موجب مقررّات بند (ج) تبصره 8 قانون بودجه سال 1377 کل کشور تمام هزینههایی که توسط اشخاص خیر، اعم از حقیقی یا حقوقی و بخشهای مردمی برای مشارکت در امور عامالمنفعه عمومی و تحت نظارت مراجع ذیربط در سال 1377 صرف احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی، پژوهشی، فضاهای بهداشتی، درمانی، بهزیستی، آموزشگاههای فنی و حرفهای، امور و اماکن ورزشی، خانه معلم، خوابگاههای دانشجویی و دانش آموزی و خانه سازمانی معلمان ساکن روستا، خانههای سازمانی طلاب علوم دینی حوزههای علمیه و پایگاههای مقاومت بسیج، نگهداری و مرمت ابنیه میراث فرهنگی و نیز طرحهای راهسازی، پل سازی و لوله کشی آب شرب مناطق محروم اعم از احداث یا توسعه و یا به بنیاد امور بیماریهای خاص پرداخت شود، از درآمد مشمول مالیات آنها (شامل کسانی که مالیات آنها به صورت علیالرأس اخذ میشود) کسر میگردد.
مراتب را به نحو مقتضی به واحدهای ذیربط ابلاغ نمایید.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
923
منسوخ
30/4/1507
9 خرداد 1377
بخشنامه
معافیت سهام سود ویژه شرکتهای برق منطقهای
922
منسوخ
30/4/714/7976
30 ارديبهشت 1377
بخشنامه
اعمال معافیت ماده 143 قانون با استعلام و تحقیق کافی
143
921
30/4/1687/7356
28 ارديبهشت 1377
بخشنامه
مطالبه مالیات از مبنای مالالاجاره ارزی مندرج در قراردادها اجاره املاک
54
921- بخشنامه شماره: 7356/1687/4/30 تاریخ: 28/02/77
اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران
بازگشت به گزارش شماره 28/21812/124 مورخ 01/11/76 متذکر میگردد:
مطالبه مالیات از مبنای مالالاجاره ارزی مندرج در قراردادهای عادی و به ویژه تسعیر نرخ ارز بدون توجه به ضوابط قانونی خلاف مقررّات میباشد و به طور کلی در مواردی که سند رسمی اجاره ارائه نشود و یا بدست نیاید ممیز مالیاتی مربوطه باید وفق مقررّات ماده 54 قانون مالیاتهای مستقیم میزان اجاره بهای ملک مورد اجاره را براساس املاک مشابه تقویم و براساس آن اقدام نماید. مقتضی است موضوع را به مأمورین مربوط ابلاغ نمایند. بدیهی است من بعد با متخلفین برابر مقررّات رفتار خواهد شد.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
920
منسوخ
4402/ت/19438/هـ
27 ارديبهشت 1377
آییننامه
اصلاح آییننامه اجرایی بند (ی) تبصره 5 بودجه 1377 نان صنعتی
154
919
30/4/1671/7032
26 ارديبهشت 1377
بخشنامه
ضریب عمده فروشی و خرده فروشی
169، 229
919- بخشنامه شماره: 7032/1671/4/30 تاریخ: 26/02/77
پیرو بخشنامه شماره 16738 مورخ 19/04/1375 راجع به اعمال ضریب مالیاتی فعالیت خرده فروشی نسبت به میزان خرید یا فروش بدست آمده از اطلاعیههای واصله در مواردی که مؤدیان از انجام تکالیف قانونی مربوط به ارائه فاکتور یا ارسال فهرست معاملات در مواعد مقرر خودداری مینمایند، چون بخشنامه مذکور موجب بروز اشکالاتی در تشخیص درآمد مشمول مالیات عمدهفروشان شده است، لذا به منظور رفع اشکال توجه مأموران تشخیص و مراجع حل اختلاف مالیاتی را به این نکته معطوف میدارد که اشتغال برخی مؤدیان به فعالیت عمده فروشی کالا، فارغ از مسائل مالیاتی و غیرآن، بنا به عوامل مختلفی مانند سوابق شغلی، پروانه کسب، موقعیت محل توزیع کالا و قراردادهای منعقده با مشتریان دایر بر تهیه کالای مورد سفارش آنان در سطح عمده کاملاً محرز است که در این صورت نمیتوان این گونه مؤدیان را بدون دستیابی به دلایل و مدارک موجه خرده فروش تلقی و برای احتساب درآمد مشمول مالیات آنها ضریب مالیاتی خاص خرده فروشان را بهکار برد.
گرچه لازم است مأموران و مراجع یاد شده اهمیت پروندههای مالیات و حجم خرید و فروش این گروه مؤدیان را دقیقاً مد نظر داشته، در تعیین مقدار واقعی داد و ستد آنها کوچکترین اغماضی ننمایند و اگر مؤدیان مذکور از انجام تکالیف موضوع ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم و یا وظایف مربوط به درج شماره اقتصادی و یا ارائه اسناد و مدارک در اجرای ماده 229 قانون مزبور امتناع کنند، علاوه بر تشخیص درآمد مشمول مالیات به طریق علیالرأس، ضمانتهای اجرایی قانونی از قبیل وصول جرایم مقرر منجمله جریمه موضوع تبصره ماده 169 را در صورت لزوم به موقع اعمال نمایند، در عین حال توجه داشته باشند، با تحقق فعالیت عمده فروشی اشخاصی کمه حسب عوامل پیش گفته واقعاً عمده فروش هستند، اعمال ضریب مالیاتی خرده فروشی بابت فعالیت عمده فروشی آنان صحیح نیست و ضریب خرده فروشی فقط باید نسبت به فعالیت خرده فروشی محرز شده این گونه مؤدیان اعمال شود. مقتضی است مسؤولین امر در این باره مقررّات قانونی را دقیقاً ملحوظ نظر قرار دهند.
مفاد این بخشنامه به تأیید هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی رسیده است.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
918
4917
21 ارديبهشت 1377
بخشنامه
مالیات حقوق اتباع بیگانه
85، 89
918- بخشنامه شماره: 4917 تاریخ: 21/02/77
به قرار اطلاع مالیات بر حقوق کارکنان خارجی شاغل در ایران عمدتاً بر مبنای جداول تعیین شده توسط وزات کار مورد محاسبه و مطالبه قرار میگیرد، در حالی که اشتغال اشخاص خارجی در ایران براساس قراردادی است که حاوی حقوق، فوقالعاده شغل جهت اشتغال در ایران، تأمین مسکن و اتومبیل، شهریه فرزندان، بلیط رفت و برگشت به کشور اصلی و حتی مزایای شغلی از قبیل سهام و غیره میباشد. متأسفانه در طی چند سال گذشته، کسب اطلاع از حقوق واقعی کارکنان خارجی و وصول مالیات حقه دولت نسبت به درآمد واقعی حقوق بدست فراموشی سپرده شده است. لذا به منظور رعایت عدالت مالیاتی، جلوگیری از حیف و میل وجوه بیتالمال و ایجاد شرایط مناسب برای مالیات بر درآمد اشخاص مذکور مقرر میدارد:
1- به کلیه کارفرمایان این گونه اشخاص ابلاغ نمایندکه قرارداد رسمی استخدامی کارکنان خارجی حاوی حقوق و کلیه مزایای شغلی آنها را به حوزه مالیاتی ارائه نمایند. قراردادهای مذکور (ممکن است به صورت «حکم استخدام برای شغل معین» نیز باشد) باید به تأیید مقامات مسؤول در مؤسسه اصلی و امضای آنها به تأیید مقامات رسمی کشور متبوع و سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور رسیده باشد.
2- نظر به ارائه مدارک مذکور مستلزم داشتن فرصت است، لذا به کارفرمایان ذیربط حداکثر تا تاریخ 31/04/77 برای ارائه مدارک مزبور مهلت داده شود. البته تا انقضای مهلت مذکور در صورتی که مدارک معتبر و متقن در دست نباشد، باید مالیات حقوق به روش مرسوم به عنوان علیالحساب مورد محاسبه و مطالبه قرار گیرد.
3- به منظور جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف توسط این اشخاص ترتیبی اتخاذ گردد گواهی پرداخت مالیات حقوق اشخاص خارجی حاوی اطلاعات حقوق و مزایا، و مالیات پرداختی صادر و پس از تأیید امضاء توسط مقامات وزارت خارجه در اختیار اشخاص مذکور قرار گیرد تا با ارائه قبض پرداخت مالیات به مقامات مالیاتی کشور متبوع خود، از پرداخت مالیات مضاعف جلوگیری شود.
4- ضوابط تشخیص علیالرأس متعاقباً اعلام خواهد شد.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
917
منسوخ
5384
15 ارديبهشت 1377
بخشنامه
مالیات بر فروش فولاد، مس و تلفن همراه
916
منسوخ
5182
14 ارديبهشت 1377
بخشنامه
دستورالعمل نحوه تسویه، قطعی نمودن و بخشودگی جرایم پروندههای مالیاتی املاک اجارهای
158
915
منسوخ
35168/1
7 ارديبهشت 1377
بخشنامه
مؤسسات اطلاعات، ایرانچاپ و کیهان جزو مؤسسات تحت پوشش دفتر مقام رهبری
2
914
1750/319/4/30
24 فروردين 1377
بخشنامه
محاسبه مالیات حقوق
914- بخشنامه شماره: 1750/319/4/30 تاریخ: 24/01/77
به پیوست جدول محاسبه مالیات حقوق که با توجه به تصویبنامه شماره 77925/ت/19150/ ه مورخ 19/11/1376 هیأت وزیران مبنی بر افزایش رقم حداکثر حقوق مندرج در ماده یک لایحه قانونی مربوط به حداکثر و حداقل حقوق مستخدمین شاغل و بازنشسته و آماده به خدمت مصوب 04/02/1358 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران به مبلغ 1800000 ریال و همچنین تصویبنامه شماره 69547/ت/18853 مورخ 03/09/1376 هیأت وزیران مبنی بر تعیین ضریب جدول حقوق موضوع ماده 33 قانون استخدام کشوری به میزان 180 ریال، تهیه گردیده و از 01/01/1377 قابل اجرا میباشد جهت سهولت محاسبه مالیات حقوق ارسال میگردد.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
جدول مالیات حقوق از اول سال 1377 براساس اصلاحیه قانون مصوب 19/12/1375 و تغییر ضریب جدول حقوق به 180 ریال و تغییر حداکثر حقوق به 1800000 ریال
مالیاتهای مستقیم مصوب 07/02/1371
مالیات متعلق ماهیانه |
مالیات سالانه با اعمال 25% بخشودگی |
حقوق سالیانه |
حقوق ماهیانه |
---|---|---|---|
معاف |
معاف |
4320000 |
360 |
900 |
10800 |
4440000 |
370 |
1800 |
21600 |
4560000 |
380 |
2700 |
32400 |
4680000 |
390 |
3600 |
43200 |
4800000 |
400 |
7500 |
90000 |
5320000 |
443 |
8400 |
100801 |
5400000 |
450 |
15150 |
181801 |
6000000 |
500 |
21900 |
262801 |
6600000 |
550 |
24375 |
292500 |
6820000 |
568 |
24688 |
296251 |
6840000 |
570 |
30313 |
363751 |
7200000 |
600 |
39688 |
476251 |
7800000 |
650 |
47813 |
573750 |
8320000 |
693 |
49563 |
594751 |
8400000 |
700 |
62688 |
752251 |
9000000 |
750 |
75813 |
909751 |
96000000 |
800 |
88938 |
1067251 |
10200000 |
850 |
102063 |
1224751 |
10800000 |
900 |
115188 |
1382251 |
11400000 |
950 |
128313 |
1539751 |
12000000 |
1000 |
157188 |
1886251 |
13320000 |
1110 |
184188 |
2210251 |
14400000 |
1200 |
214188 |
2570251 |
15600000 |
1300000 |
244188 |
2930251 |
16800000 |
1400000 |
274188 |
3290251 |
18000000 |
1500000 |
304188 |
3650251 |
19200000 |
1600000 |
334188 |
4010251 |
20400000 |
1700000 |
364188 |
4370251 |
21600000 |
1800000 |
بدون اعمال 25% بخشودگی نسبت به مازاد |
|
|
|
404188 |
4850251 |
22800000 |
1900000 |
444188 |
5330251 |
24000000 |
2000000 |
484188 |
5810251 |
25200000 |
2100000 |
524188 |
6290251 |
26400000 |
2200000 |
564188 |
6770251 |
27600000 |
2300000 |
604188 |
7250251 |
28800000 |
2400000 |
621521 |
7458249 |
29320000 |
2443333 |
647021 |
7764251 |
30000000 |
2500000 |
872021 |
10464251 |
36000000 |
3000000 |
1097021 |
13164251 |
42000000 |
3500000 |
1322021 |
15864251 |
48000000 |
4000000 |
1547021 |
18564251 |
54000000 |
4500000 |
1559021 |
18708253 |
54320000 |
4526667 |
1595688 |
19148251 |
55200000 |
4600000 |
1795688 |
21548251 |
60000000 |
5000000 |
مالیات
پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولتها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی ...
هر ایرانی در این مشارکت ملی سهمی دارد...
اخبار
- مالیات بر سوداگری، نقطه پایان گریزهای مالیاتی
- ۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در طول سه سال گذشته!
- مالیات بر سوداگری گام بعدی در اصلاح نظام مالیاتی
- اپلیکیشن «مالیات من»
- جزییات مالیات بر خودروهای لوکس/ این خودروها مشمول مالیات میشوند
- زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
- جزئیات مالیات مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی
- حدود ۵۰ درصد مالیاتی که وصول میکنیم فرار مالیاتی داریم
- ۶۵ درصد مشاغل پولساز مالیات نمیدهند
- جزئیات اجرایی مالیات بر خانههای خالی مشخص شد