توجه متن فرامین، قوانین، بخشنامهها، دستورالعملها، آییننامهها، تصویبنامهها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعهای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یكپارچه و كلی قانونگذار به امر مالیات را به خوبی نمایان میسازد. بیشتر بخوانید >>
3254
مرتبط با ارزش افزوده
200/4992
8 خرداد 1391
بخشنامه
مهلت یا موعد تسلیم اظهارنامه موضوع ماده 21 قانون مالیات بر ارزش افزوده
(ق.م.ب.ا.ا) 25,21
تاریخ اجراء:01/07/1387
موضوع: مهلت یا موعد تسلیم اظهارنامه موضوع ماده 21 قانون مالیات بر ارزش افزوده
بنا به اختیارات حاصل از ماده 25 قانون مالیات بر ارزش افزوده و با توجه به مقررّات ماده 444 قانون آیین دادرسی مدنی، مقرر میدارد:
«هر گاه آخرین روز مهلت یا موعد مقرر برای تسلیم اظهارنامه که مؤدی مالیاتی به موجب قانون مالیات بر ارزش افزوده مکلف به تسلیم آن میباشد، مصادف با تعطیل یا تعطیلات رسمی یا عمومی گردد اولین روز بعد از تعطیل یا تعطیلات مزبور بر حسب مورد جزء مهلت یا موعد مقرر جهت تسلیم اظهارنامه محسوب خواهد شد مقتضی است مراتب برای اجراء به کلیه مأموران ذیربط ابلاغ و اجرای آن تأکید نمائید.
علی عسکری
3253
45653ت47572ه
8 خرداد 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
آییننامه اجرایی بند (ب) ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه
هیأت وزیران در جلسه مورخ 10/02/1391 بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانههای اطلاعات و ارتباطات و فنآوری اطلاعات و معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد بند (ب) ماده 46 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389 - آییننامه اجرایی بند یاد شده را به شرح ذیل تصویب نمود:
آییننامه اجرایی بند (ب) ماده 46 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
ماده 1- در این آییننامه اصطلاحات ذیل در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف- قانون: قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389
ب- وزارت: وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات
ج- دستگاههای اجرایی: دستگاههای موضوع ماده 222 قانون
د- معاونت: معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
ه- شبکه ملی اطلاعات: شبکه ملی اطلاعات کشور موضوع تبصره 2 ماده 46 قانون
و- اشتراکگذاری اطلاعات: تبادل و به اشتراکگذاری رایگان اطلاعات دستگاههای اجرایی در شبکه ملی اطلاعات با تأمین و حفظ امنیت تولید، پردازش و نگهداری اطلاعات به منظور ایجاد سامانههای اطلاعاتی و کاهش تولید و نگهداری اطلاعات تکراری.
ز- اقلام اطلاعاتی: اقلام پایگاههای اطلاعاتی دستگاههای اجرایی که منعی از طرف مراجع ذیربط جهت انتشار و ارائه به دستگاههای دیگر نداشته باشند، از جمله اقلام اطلاعاتی پایگاههای اطلاعاتی موضوع ماده 8 آییننامه اجرایی ماده 40 قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع تصویبنامه شماره 81839/ت44294ک مورخ 19/04/1390
ماده 2- دستگاههای اجرایی باید ضمن توسعه و تکمیل پایگاههای اطلاعاتی خود، نسبت به تبادل و اشتراکگذاری رایگان اطلاعات آن براساس ضوابط فنی و کیفی و استانداردهایی که ظرف شش ماه توسط وزارت پیشنهاد و به تصویب شورای عالی فنآوری اطلاعات میرسد، اقدام نمایند.
تبصره- وزارت، مسؤول نظارت بر اجرای این بند توسط دستگاههای اجرایی است و مؤظف است عملکرد دستگاههای یادشده را در اجرای این ماده به هیأت وزیران گزارش نماید.
ماده 3- وزارت مؤظف است در اجرای این آییننامه نسبت به انجام موارد زیر اقدام نماید:
الف- تدوین و ابلاغ دستورالعملها و ضوابط فنی بانکهای اطلاعاتی و تبادل و به اشتراکگذاری اطلاعات آنها پس از تصویب شورای عالی فنآوری اطلاعات
ب- نظارت بر اشتراکگذاری و تبادل اطلاعات و اقلام اطلاعاتی با اعمال استانداردها و ضوابط فنی و کیفی مربوط به آنها از سوی دستگاههای اجرایی و ارائه گزارش عملکرد به هیأت وزیران.
ج- فرهنگسازی، آموزش، مشاوره و نیز ارائه خدمات فنی لازم به دستگاهها در چارچوب اهداف این آییننامه.
ماده 4- بالاترین مقام دستگاههای اجرایی مسؤول حسن اجرای این آییننامه در واحدهای زیر مجموعه خود میباشند.
محمدرضا رحیمی - معاون اول رییسجمهور
3252
37708/45652
8 خرداد 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
دستورالعمل ماده 70 قانون برنامه پنجم توسعه
تصمیم کارگروه موضوع ماده (62) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که به استناد ماده (70) قانون مذکور اتخاذ شده است به شرح زیر جهت اجرا ابلاغ میشود:
دستور العمل ماده (70) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
ماده 1- واژهها و اصطلاحات مندرج در این دستور العمل در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
الف- قانون: قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1389.
ب- قانون اصل (44): قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی - مصوب 1387.
ج- فعالیتهای اقتصادی: آن دسته از فعالیتهای تولیدی، خرید یا فروش کالا و خدمات که نیازمند اخذ مجوز از دستگاههای متعدد میباشد.
د- دستگاههای اصلی: دستگاههای اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور و واحدهای استانی آنها که براساس قوانین و مقررّات جاری مرجع نهایی صدور مجوز میباشند.
ه- دستگاههای فرعی: سایر دستگاههای مرتبط که درصدور مجوز تحت مدیریت یکپارچه مؤظف به ارائه خدمات و مشارکت با دستگاه اصلی هستند.
و- مجوز: گواهی، پروانه، جواز، استعلام یا موافقت و عناوین مشابه آن که از دستگاههای اصلی اخذ میشوند.
ز- متقاضی: اشخاص حقیقی یا حقوقی درخواست کننده صدور یا تمدید مجوز فعالیتهای اقتصادی
ح- پنجره واحد: سامانه مجازی یا واحد اداری مشخصی که دستگاه اصلی برای ارائه خدمات یکپارچه مورد نیاز متقاضیان ایجاد نموده یا مشخص میکنند به گونهای که هماهنگی لازم میان دستگاه اصلی و دستگاههای فرعی مربوط برای پاسخگویی متمرکز ظرف مدت معین صورت گیرد و متقاضیان امکان رهگیری تقاضای خود را داشته باشند.
ط- نماینده تامالاختیار: کارمند مطلع و دارای اختیار دستگاه فرعی درصدور و تمدید مجوزها که توسط بالاترین مقام دستگاه فرعی جهت استقرار و تصمیمگیری در پنجره واحد به دستگاه اصلی معرفی میشود.
ی- ستاد سرمایهگذاری استان: ستاد سرمایهگذاری استان موضوع تبصره (2) ماده (7) قانون اصل (44)
ک- هیأت رسیدگی: هیأت رسیدگی موضوع تبصره (2) ماده (7) قانون اصل (44)
ماده 2- به منظور هماهنگی برای برگزاری جلسات ستاد و هیأتهای رسیدگی، تنظیم صورتجلسات، دریافت پیشنهادها، ثبت شکایتها، ابلاغ مصوبهها، تهیه گزارشهای لازم و دریافت اطلاعات از دستگاههای اصلی، تنظیم کتاب راهنما و درج آنها در پنجره واحد، دبیرخانهای در وزارت امور اقتصادی و دارایی و واحدهای استانی آن تشکیل میشود.
ماده 3- فهرست دستگاه اصلی درصدور و تمدید مجوز در فعالیتهای اقتصادی به تصویب کار گروه موضوع ماده (62) قانون میرسد.
تبصره 1- سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران دستگاه اصلی برای ارائه خدمات اعطای مجوز به سرمایهگذاران خارجی میباشد.
تبصره 2- آن دسته از فعالیتهای اقتصادی که مطابق قانون نظام صنفی کشور - مصوب 1372- صرفا نیاز به اخذ مجوز از اتحادیههای صنفی دارند، از شمول این دستورالعمل خارج میباشند.
ماده 4- به منظور مدیریت یکپارچه، هماهنگی و اداره امور اخذ، تکمیل، صدور یا تمدید مجوز، دستگاه اصلی مؤظف است حداکثر شش ماه پس از تصویب فهرست ماده (2)، نسبت به راهاندازی پنجره واحد با مشارکت دستگاههای فرعی و با رعایت سقف زمانی مندرج در ماده (7) قانون اصل (44) قادام نماید:
ماده 5- پنجره واحد باید از امکانات زیر بهرهمند باشد:
1- راهنمای اخذ مجوز شامل کلیه اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای صدور تمدید مجوز و نمونههای مربوط.
2- قابلیت ارتباط تعاملی با دستگاههای فرعی
3- قابلیت ارتباط تعاملی متقاضی با دستگاه اصلی و رهگیری تقاضا و بالعکس
4- قابلیت تشخیص اصالت مدارک در صورت مجازی بودن پنجره واحد
ماده 6- دستگاههای فرعی مؤظفند استعلام دستگاه اصلی را توسط نماینده تامالاختیار مستقر در پنجره واحد طی مدت زمان تعیین شده از سوی دستگاه اصلی پاسخ دهند، به طوری که سقف زمانی مورد نظر تا صدور مجوز نهایی از زمان پیشبینی شده در ماده (7) قانون اصل (44) فراتر نرود.
تبصره- عدم ارائه پاسخ از سوی نماینده تامالاختیار دستگاه فرعی به استعلام دستگاه اصلی در مدت زمان مقرر به منزله بلامانع بودن صدور مجوز از سوی دستگاه فرعی تلقی خواهد شد.
ماده 7- دستگاههای اصلی و فرعی مؤظفند از سال چهارم برنامه، کلیه استعلامها و صدو مجوزها را علاوه بر شکل حقیقی در فضای مجازی و به صورت الکترونیکی انجام دهند.
ماده 8- ستاد سرمایهگذاری استان و هیأت رسیدگی مسؤولیت بررسی شکایات و تمدید زمان صدور مجوز را در صورت درخواست دستگاه اصلی برای تمدید، به ترتیب در سطح استانی و فرااستانی بر عهده دارند.
تبصره- ستاد سرمایهگذاری استان و هیأت رسیدگی مؤظفند پس از دریافت شکایات نسبت به بررسی مدارک و اسناد متقاضی اقدام و ظرف پانزده روز نتیجه را به دستگاه اصلی و متقاضی اعلام نمایند.
ماده 9- دستگاه اصلی میتواند پس از دریافت مدارک و اسناد مورد نیاز، چنانچه در ظرف زمانی تعیین شده قادر به انجام تعهدات خود نباشد، با ارائه دلایل و مستندات از ستاد سرمایهگذاری استان و هیأت رسیدگی تقاضای مهلت نماید.
تبصره- ستاد سرمایهگذاری استان یا هیأت رسیدگی در صورت موافقت با دستگاه اصلی میتواند نسبت به تمدید زمان مورد نیاز برای صدور مجوز تنها برای یک بار و به مدت یک ماه اقدام نماید.
ماده 10- جلسات ستاد سرمایهگذاری استان و هیأت رسیدگی با حضور دو سوم اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با رأی اکثریت مطلق حاضران معتبر است.
ماده 11- رییس ستاد سرمایهگذاری استان یا رییس هیأت رسید گی میتوانند حسب مورد از متقاضی و سایر کارشناسان مربوط برای اخذ نظر مشورتی در جلسات دعوت نمایند.
ماده 12- چنانچه درخواست متقاضی در موعد مقرر منجر به صدور مجوز نشده یا پاسخ نهایی دستگاه اصلی به صدور مجوز منجر نشود مطابق بندهای زیر اقدام میشود:
الف- در صورتی که مجوز در موعد مقرر در ماده (7) قانون اصل (44) صادر نشود، متقاضی میتواند اعتراض خود را به صورت کتبی به دستگاه اصلی اعلام و در صورت لزوم، شکایت خود را در ستاد سرمایهگذاری استان و یا هیأت رسیدگی مطرح نماید.
ب- در صورتی که متقاضی از توجیهات دستگاه اصلی در مورد عدم صدور مجوز قانع نشده باشد متقاضی میتواند شکایت خود را جهت بررسی در ستاد سرمایهگذاری استان و هیأت رسیدگی مطرح نماید.
ماده 13- در صورت ارسال شکایت متقاضی در هریک از بندهای ماده (12) به ستاد سرمایهگذاری استان و یا هیأت رسیدگی، این ستاد و یا هیأت میتواند تخلف فرد و یا افراد مسؤول دستگاه مربوط را بررسی و متخلف و یا متخلفان را به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری ذیربط معرفی نماید.
ماده 14- دستگاههای اصلی مؤظفند فرآیند صدور مجوزها و یا سایر اقدامات لازم برای شفافسازی انجام فعالیتهای اقتصادی با رویکرد تسهیل مقررّات و حذف مجوزهای غیرضروری را به صورت سالانه مبتنی بر پژوهشهای علمی و مطالعات کارشناسی مورد بازبینی قرارداده و نتایج و اطلاعات را به هیأت نظارت موضوع تبصره (4) ماده (7) قانون اصل (44) ارسال نمایند.
ماده 15- کارگروه موضوع ماده (62) قانون مؤظف است گزارش سالانه اقدامات اجرایی این دستورالعمل را به رییسجمهور ارائه نماید.
محمدرضا رحیمی- معاون اول رییس جمهور
3251
200/4984
8 خرداد 1391
بخشنامه
تبصره 4 ماده 105 قانون
105
موضوع: تبصره4 ماده 105 قانون مالیاتهای مستقیم
نظر به اینکه در خصوص حکم موضوع تبصره 4 ماده 105 اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 ابهاماتی مطرح میباشد، لذا به استناد حکم تبصره ذیل ماده 180 قانون موصوف یادآور میگردد: مفاد تبصره 4 ماده 105 قانون مالیاتهای مستقیم در مورد سود سهام یا سهامالشرکه دریافتی از شرکتهای سرمایهپذیر خارجی جاری نخواهد بود، بنابراین اشخاص از بابت سود سهام یا سهامالشرکه مذکور با رعایت سایر مقررّات، مشمول مالیات خواهند بود.
علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور
3250
200/4994
8 خرداد 1391
بخشنامه
ابلاغ تصویبنامه شماره12244/ت47267/ک وزیران عضو کار گروه مسکن
104,77,59
(کدهای مرتبط با این موضوع:2853، 2884، 2922، 2940، 2951، 2984، 3033، 3176، 3187، 3269)
موضوع: ابلاغ تصویبنامه شماره: 12244/ت47267/ک مورخ: 28/01/1391 وزیران عضو کار گروه مسکن
پیرو دستورالعمل شماره23003/200مورخ11/10/1390 و در اجرای تصوب نامه شماره 12244/ت47267/ک مورخ 28/01/1391 وزیران عضو کار گروه مسکن (تصویر پیوست) مقرر میدارد:
سازندگان مسکن مهر که طبق اعلام وزارت راه وشهرساری درچار چوب تفاهمنامه سه جانبه و چهار جانبه (تعاونیهای مسکن) با در اختیار گرفتن زمین و دریافت پروانه جواز ساخت بنام خود نسبت به احداث ساختمان اقدام و آن را حسب مورد به اشخاص متقاضی معرفی شده از طرف ادارات راه و شهرسازی یا تعاونیها واگذار مینمایند مالک اعیانی محسوب و مشمول فصل مالیات بر درآمد املاک قانون مالیاتهای مستقیم بوده و هنگام انتقال اعیانی، با رعایت مقررّات مشمول مالیات به نرخ مواد 59 و 77 قانون مذکور میباشند. لذا وجوه دریافتی اینگونه سازندگان از بابت قرار دادهای ساخت املاک مذکور مشمول مالیات عملکرد پنج (5%) مالیات تکلیفی موضوع ماده 104 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 نخواهد بود.
علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور
شماره: 12244/ت47267 ک تاریخ: 28/01/1391
وزیران عضو کار گروه مسکن در جلسه مورخ 15/12/1390 به استناد اصل یکصدو و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویبنامه شماره 152753/ت43505 مورخ 02/08/1388 تصویب نمودند:
1- قراردادهای منعقده طرح مسکن مهر اعم از تفاهمنامههای سه جانبه و چهار جانبه «تعاونیهای مسکن» که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی اعیانی آن قبل از انتقال به متقاضی (که توسط وزرات یا تعاونیها به سازنده معرفی شود) متعلق به سازنده است. براساس بخشنامهای که سازمان امور مالیاتی در چارچوب ماده (104) قانون مالیاتهای مستقیم صادر مینماید. مصداق مالیات موضوع این ماده نخواهد بود.
2- این تصویبنامه جایگزین تصویبنامه شماره 169467/ت67472ک مورخ 28/08/1390 میشود.
این تصویبنامه در تاریخ 27/01/1391 به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسده است.
محمدرضا رحیمی- معاون اول رییسجمهور
3249
مرتبط با ارزش افزوده
200/4867
8 خرداد 1391
بخشنامه
قبول خوداظهاریدورههای پاییز سال 1388 لغایت تابستان سال1390 شرکتهای تعاونی مصرف
(ق.م.ب.ا.ا) 33,19
کد 3257 را ملاحظه فرمایید
موضوع: قبول خوداظهاری دورههای پائیز سال1388 لغایت تابستان سال1390 شرکتهای تعاونی مصرف
با توجه به درخواست شماره 1519 مورخ 17/10/1390 اتحادیه تعاونیهای مصرف محلی و پیرو بخشنامه شماره 94792/200 مورخ 17/5/1389، موضوع رسیدگی به مالیات و عوارض ارزش افزوده شرکتهای تعاونی مصرف بر اساس خوداظهاری برای دورههای پاییز 1387 لغایت تابستان سال 1388 و به منظور تسهیل فرایندهای اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده و تکریم ارباب رجوع و وحدت رویه مقرر میدارد:
شرکتهای تعاونی مصرف محلی در صورت رعایت موارد ذیل، مشمول رسیدگی براساس خوداظهاری برای دورههای پاییز سال 1388 لغایت تابستان سال1390 خواهند بود.
1- مفاد بخشنامه شماره 94792/200 مورخ 17/05/1389 برای دورههای پاییز سال1387 لغایت تابستان سال 1388 را رعایت نموده باشند،
2- در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اظهارنامه مالیاتی دورههای پاییز سال 88 لغایت تابستان سال 1390 را در مهلت مقرر تسلیم نموده و در سامانه الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده ثبت شده باشد،
3- حجم عمده (حداقل70%) خرید مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده خود را از اتحادیه تعاونیهای مصرف خریداری کرده باشند،
4- مالیات و عوارض ارزش افزوده مندرج در صورتحسابهای فروش صادره توسط اتحادیه تعاونی مصرف را پرداخت نموده باشند.
5- اظهارنامههای مالیاتی خود را متضمن ابراز صحیح خرید و فروش تسلیم نموده باشند،
بنابراین مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی:
الف) صرفاً اظهارنامههای مالیاتی ارزش افزوده دورههای پاییز سال1388 لغایت تابستان سال1390 شرکتهای تعاونی مصرف محلی که شرایط فوقالذکر را دارا میباشند را بر اساس خوداظهاری مورد پذیرش قرار داده و مالیات و عوارض را بر آن اساس با شرکتهای تعاونی یاد شده نهایی نمایند.
ب) رسیدگی به اظهار نامههای مالیاتی سایر دورههای شرکتهای تعاونی مصرف محلی را مطابق با دستورالعمل رسیدگی و رعایت سایر مقررّات و قوانین مرتبط انجام و در صورتی که شرکتهای تعاونی یاد شده از اول سال1391مقررّات ماده (19) قانون مالیات بر ارزش افزوده (صدور صورتحساب و رسیدهای صندوق فروش و درج مالیات و عوارض ارزش افزوده) را رعایت ننمایند از ارائه تسهیلات موضوع ماده (33) قانون در خصوص تقسیط بدهی و بخشودگی جرائم مالیات و عوارض برای دوره یا دورههای مالیاتی مربوط خودداری گردد.
ضمناً پرونده مالیاتی هر یک از دورههای مالیاتی مشمول این دستورالعمل که مورد رسیدگی قرار گرفته باشد، از شمول این دستورالعمل خارج و مطابق مقررّات مربوطه و پس از طی مراحل دادرسی مالیاتی اقدام خواهد شد.
مدیران کل امور مالیاتی مسؤلیت حسن اجرای این بخشنامه را عهدهدار خواهند بود.
علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور
3248
48139/44566
7 خرداد 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
هیأت امنای صندوق توسعه ملی
وزارت امور اقتصاد و دارایی - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
هیأت امنای صندوق توسعه ملی در جلسه مورخ 4/3/1391 تصویب نمود.
هیأت عامل با رعایت ماده (84) قانون برنامه پنجساله توسعه جمهوری اسلامی ایران موارد زیر را به اجرا در آورد:
1- وظایف و اختیارات و مسؤولیتهای هیأت امنا به هیأت عامل واگذار میشود.
2- هیأت عامل میتواند مصوبات قبلی هیأت امنا را نیز در خصوص استفاده از منابع صندوق، درصد آورده ارزی و ریالی و تغییر نصاب بخشها و نرخ سود را اصلاح نماید.
3- اعطای تسهیلات از منابع صندوق برای سرمایه در گردش بلامانع است.
4- بانک عامل اجازه جابهجایی منابع صندوق اعم از ارزی و ریالی بین مشتریان و افراد طرف قرارداد با صندوق و غیر آن را دارد، ولی در مقابل صندوق تعهده دارد.
5- سود تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی صفر تعیین میشود.
6- پرداخت منابع صندوق برای ماشینآلات تولید داخل علاوه بر کالاهای سرمایهای و واسطهای نیز بلامانع است.
7- بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل صندوق توسعه ملی با رعایت شرایط زیر میتواند به صورت ریالی براساس نرخ تبدیل ارز در زمان انعقاد قرارداد باشد.
الف- در قرارداد بازپرداخت ریالی قید شده باشد.
ب- نرخ سود بر اساس قراردادهای ریالی مصوب شورای پول و اعتبار است مگر اینکه هیأت امناء نرخ خاصی را تصویب نماید.
8- مصوبات مربوط به تعیین سهم بخشهای مختلف و همچنین آورده 1.5 برابری ریالی لغو میشود.
9- پاداش رییس هیأت عامل و اعضای هیأت عامل و سایر کارکنان صندوق در سال 1390 مشابه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران میباشد.
10- هیأت عامل مجاز است از محل منابع صندوق (در صورت وجود منابع مازاد) تا بیست و پنج درصد در بانکهای داخلی (صرفاً بانکهای دولتی) سپردهگذاری نماید.
تبصره- ترجیحاً تفاوت نرخ سود سپردهگذاری و عملکرد آن به سرمایه بانک مربوط اضافه میشود.
11- آقای محمدرضا فرزین با دو سوم آرای موافق به عنوان عضو و رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی تعیین میشود.
محمدرضا رحیمی- معاون اول رییسجمهور
3247
200/4806
7 خرداد 1391
دستورالعمل
دستورالعمل استفاده از سامانه استخراج اطلاعات مالیاتی
237
موضوع: دستورالعمل استفاده از سامانه استخراج اطلاعات مالیاتی
نظر به اهمیت و لزوم استفاده از کلیه اطلاعات مالیاتی مربوط به خرید، فروش، معاملات ذیحسابیها و اظهارنامههای گمرکی در رسیدگی به پروندههای مالیاتی به منظور مستندسازی و تعیین در آمد مشمول مالیات واقعی و نیز تشخیص و مطالبه صحیح و به موقع مالیات مؤدیان که به موجب کاهش دعاوی مالیاتی و تسریع در قطعیت مالیات و به تبع آن کاهش هزینه وصول در پی خواهد داشت، لذا بدینوسیله مقرر میدارد ادارات کل امور مالیاتی با توجه به تهیه نرمافزار جدید سامانه استخراج اطلاعات مالیاتی:
1- با هماهنگی مرکز فنآوری اطلاعات و ارتباطات و اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نسبت به نصب و بهرهبرداری از سامانه مذکور در کلیه ساختمانهای ادارات ذیربط تا بیستم خرداد ماه سال جاری اقدام نمایند.
2- ترتیبی اتخاذ گردد تا کلیه واحدهای مالیاتی بهصورت مستقیم به این سامانه دسترسی داشته باشند.
3- ضروری است مأموران مالیاتی دفترچه راهنمای نرمافزار را مطالعه و بخش «اطلاعیههای» سامانه را بهطور مستمر ملاحظه نمایند و واحدهای فنآوری ادارات کل نیز لارم است آموزشهای مؤثر در خصوص نحوه استفاده صحیح از نرمافزار مزبور را به مأموران مالیاتی ارائه نمایند. بدیهی است در صورت وجود هر گونه ابهام یا سؤال، مراتب از طریق واحدهای فنآوری ادارات کل و یا بخش «پیشنهادات و انتقادات» سامانه موصوف مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. هر گونه مسؤلیت استفاده نادرست از سامانه یا عدم آشنائی با نرمافزار مذکور متوجه کاربران خواهد بود.
4- واحدهای مالیاتی میبایست نسبت به بهرهبرداری از اطلاعات مالیاتی صدرالاشاره اقدام نموده و در گزارشهای رسیدگی، مراجعه به سامانه مذکور و دریافت و یا عدم دریافت اطلاعات مالیاتی مورد بحث را بهصورت صریح قید نمایند.
5- نظر به اینکه احتمال عدم بهرهبرداری کامل از اطلاعات موجود در سیستم معاملات و اظهارنامه گمرکی قدیم وجود دارد، به گونهای اقدام گردد که اطمینان حاصل شود کلیه اطلاعات عملکردهای 85 لغایت 89 (با اولویت عملکرد 85 و 89) موجود در «سامانه استخراج مالیاتی» مرتبط با اداره کل، در گزارشهای رسیدگی لحاظ شده باشد و در غیر این صورت وفق مقررّات نسبت به رسیدگی متمم مالیات اقدام شود بنابراین لازم است ضمن اجرای اقدامات معمول در خصوص اطلاعات استخراج شده «کد رهگیری» صادر از سامانه مذکور در گرارش رسیدگی قید شود.
6- با عنایت به اینکه سامانه مذکور دارای قابلیت نظارت بر چگونگی انجام فعالیت کاربران بهصورت بر خط (ONLINE) میباشد، اداره اطلاعات و خدمات مالیاتی ادارات کل، دفتر اطلاعات مالیاتی و دادستانی انتظامی مالیاتی مکلفند حسب شرح وظائف خود بهطور مستمر نظارت و پیگیریهای لازم در خصوص بهرهبرداری کامل از اطلاعات موجود در سامانه را اعمال نمایند.
مسؤلیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران ادارات کل امور مالیاتی خواهد بود.
علی عسکری - رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور
3246
200/4704
6 خرداد 1391
دستورالعمل
تکریم ارباب رجوع و اطلاع رسانی، اهمیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی
موضوع: تکریم ارباب رجوع و اطلاع رسانی در مورد اهمیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی
در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به منظور ارائه خدمات و تسهیلات بهینه به مؤدیان (اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل و مالکان املاک اجاری) و اطلاع رسانی و افزایش سطح مشارکت آنان در تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1390، مقتضی است، ادارات کل امور مالیاتی نسبت به اجرایی نمودن شرایط و ترتیبات این دستورالعمل به شرح ذیل اقدام نمایند.
1) هدف: اطلاع رسانی درخصوص اهمیت و لزوم تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1390 و ارائه خدمات مالیاتی به مؤدیان
2) دامنه: کلیه اشخاص حقوقی، صاحبان مشاغل و مالکان املاک اجاری
3) شرح فعالیتها:
الف) اطلاعرسانی تسلیم اظهارنامه مالیاتی:
1- در سطح ملی:
در این سطح دفتر روابط عمومی وظیفه دارد با هماهنگی دفتر خدمات مؤدیان مبادرت به اطلاع رسانی از طریق رسانههای دیداری، شنیداری، نوشتاری، درگاههای مالیاتی و همچنین سامانه پیامک اقدام نماید.
2- در سطح استانی:
در این سطح ادارات کل با استفاده از ابزارها و امکانات ذیل مبادرت به اطلاع رسانی در سطح استان خواهند نمود.
- هماهنگی با ائمه محترم جمعه و جماعات به منظور بهرهمندی از بیانات ایشان در رابطه با اهمیت مالیات و تسلیم اظهارنامه در هفته مالیات
- مراکز صدا و سیمای استان
- نصب پلاکارد و بنر در سطح اداره کل و اماکن عمومی: از قبیل بازار، فرودگاه، راهآهن، پایانههای مسافربری و کلیه جایگاههای سوخت و...
- جراید و نشریات محلی و استانی
- توزیع بروشور و...
ب) فعالیتهای خدماتی و تسهیلاتی:
تعیین محدوده جغرافیایی ادارات امور مالیاتی و اطلاع رسانی در سطح هر اداره کل به منظور سهولت و تسریع در دسترسی و کاهش سفرهای غیرضروری مؤدیان
نصب تابلوی راهنمای مؤدیان و مراجعین در ورودی و طبقات ساختمانها
تهیه و استقرار استندهای جابروشوری در ورودی ساختمانها برای دسترسی آسان ارباب رجوع به بروشورهای «آشنایی با مفاد و تکالیف و مقررّات مالیاتی» در منابع مختلف
نصب تابلوی مدارک مورد نیاز و مراحل انجام کار
نصب صندوقهای شکایات، پیشنهادات و انتقادات
راهاندازی تلفن گویا
راهاندازی امکانات اینترنتی حتیالمقدور برای آن دسته از مؤدیانی که امکان دسترسی به اینترنت جهت ثبت اطلاعات اظهارنامه مالیاتی خود را ندارند.
ارائه خدمات مشاورهای
تعیین محل مناسب جهت انتظار ارباب رجوع و مؤدیان
تأمین امکانات رفاهی برای مؤدیان مانند آب سرد کن، تلفن رایگان، دستگاه فتوکپی و پذیرایی
برطرف کردن عیوب تاسیسات ادارات از قبیل کولر، آسانسور و...
برقراری ارتباط و هماهنگی با شرکتهای برق منطقهای و مخابرات، به منظور جلوگیری از قطع برق و تلفن و اشکالات اینترنتی در تیرماه، علیالخصوص دو هفته آخر آن
ایجاد امکانات پرداخت مالیات از طریق دستگاه POS
امکان ارتباط ارباب رجوع با مدیران و معاونین
4) مسؤولیتها و تکالیف:
الف) ادارات کل امور مالیاتی مکلفند گزارش نتایج اقدامات انجام شده را حداکثر تا 15 مرداد ماه سال جاری به دفتر خدمات مؤدیان جهت جمعبندی و تهیه گزارش نهایی ارسال نمایند.
ب) مسؤولیت حسن اجرای مفاد این دستورالعمل با مدیران کل محترم امور مالیاتی خواهد بود.
ج) بدیهی است، بازرسان ویژه سازمان در ایام تیر ماه ضمن نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل، گزارشات لازم در این خصوص را ارائه خواهند نمود.
در پایان توفیق عزت و سربلندی را برای تمامی همکاران، از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
علی عسکری
3245
200/4609
3 خرداد 1391
بخشنامه
ارتقاء و انتصاب کارکنان
موضوع: ارتقاء و انتصاب کارکنان
با توجه به اینکه سنجش توانمندیهای علمی و حرفهای کارکنان سارمان متبوع در چار چوب دستورالعمل «انتخاب و انتصاب به مشاغل مدیران در واحدهای استانی، امور مالیاتی شهر و استان تهران» موضوع نامه شماره 17839/200 مورخ 27/07/1390 و امتیاز آزمون تعیین سطح، توأمان به عنوان دو شاخص اصلی ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان مقرر است به کار گرفته شود، بر این اساس تمامی شاغلین سازمان امور مالیاتی کشور اعم از صف و ستاد در ردههای شغلی کمک کارشناس تا معاون مدیر کل میبایستی در آزمون تعیین سطح که به طور سالانه توسط دفتر آموزش سازمان، برنامهریزی و به اجرا گذارده میشود، شرکت نمایند و برای ارتقاء به مشاغل بالاتر، امتیارهای مشخص شده به شرح ذیل را حسب مورد احراز نمایند:
1- حد اقل 50 درصد امتیار آزمون تعیین سطح رده شغلی مربوط (برای تمامی ردههای شغلی)
2- حد اقل 60 درصد امتیاز از مجموع امتیاز معیارهای ارزیابی دستورالعمل فوقالذکر (برای مشاغل مشمول این دستورالعمل)
معاونین سازمان، رؤسای امور مالیاتی شهر و استان تهران و مدیران کل، مسؤلیت اجرای این بخشنامه را در تمامی موارد انتخاب و انتصاب کارکنان مربوط بر عهده خواهند داشت و معاون توسعه مدیریت و منابع نظارتهای لارم را برای اجرای مطلوب مفاد بخشنامه به عمل خواهند آورد.
علی عسکری- رییس کل سارمان امور مالیاتی کشور
3244
13156
2 خرداد 1391
قانون
قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت
نقل از روزنامه شماره ۱۹۵۹۵ تاریخ بیست و چهارم خرداد ماه ۱۳۹۱
مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور
با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «1» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «1» قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت» برای درج در روزنامه رسمی ارسال میگردد.
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
شماره10118/593 تاریخ 2/3/1391
جناب آقای دکتر محمود احمدینژاد- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت که با عنوان طرح یک فوریتی قانون وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سهشنبه مورخ 19/2/1391 و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ میگردد.
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
(قسمتی از) قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت
ماده1ـ وزارت نفت به منظور تحقق سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش نفت و گاز، سیاستگذاری، راهبری، برنامهریزی و نظارت بر کلیه عملیات بالادستی و پاییندستی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشی تشکیل شده است و به نمایندگی از طرف حکومت اسلامی بر منابع و ذخایر نفت و گاز اعمال حق حاکمیت و مالکیت عمومی مینماید.
ماده2ـ اصطلاحات و تعاریف مندرج در ماده (1) قانون اصلاح قانون نفت مصوب 23/3/1390 در این قانون معتبر است.
ماده11ـ واگذاری و اجرای طرحهای مربوط به اکتشاف، توسعه، تولید، تعمیر و نگهداشت میادین مشترک نفت و گاز با تأیید وزیر نفت و فقط با رعایت آییننامه معاملات شرکت ملی نفت ایران از شمول قانون برگزاری مناقصات مستثنی است.
تبصره1ـ در اجرای این ماده، تعیین حداقل سهم ارزش کار طرف ایرانی موضوع ماده (3) قانون حداکثر استفاده از توان فنی مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژهها و ایجاد تسهیلات بهمنظور صدور خدمات مصوب 12/12/1375 بر عهده وزیر نفت است.
تبصره2ـ ترخیص کالاها و ماشینآلات مربوط به طرحهای موضوع این ماده از مبادی گمرکی کشور، قبل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و حقوق ورودی و هزینههای گمرکی، بلافاصله پس از ثبت در مبادی فوق با تعهد ذیحسابی و تأیید وزیرنفت مجاز است و حقوق متعلقه پس از محاسبه و اعلام به شرکتهای اصلی تابعه وزارت نفت پرداخت میشود. تمدید موارد ورود موقت به روش فوق مجاز است.
ماده14ـ کارکنان وزارت نفت و شرکتهای تابعه از نظر بازنشستگی و امور رفاهی تابع صندوقهای بازنشستگی، پسانداز و رفاه کارکنان صنعت نفت میباشند که اساسنامه آنها برابر مقررّات به تصویب مراجع ذیصلاح میرسد.
تبصره1ـ وجوه بازنشستگی و پسانداز کارکنان عضو صندوقهای مذکور جزء داراییهای وزارت نفت و شرکتهای تابعه نمیباشد.
تبصره2ـ کلیه درآمدهای صندوقهای مذکور از محل بهکارگیری منابع آنها به استثنای کسور بازنشستگی سهم کارکنان و کارفرما، سود سپرده نزد بانکها و وام کارکنان عضو مشمول مالیات قانونی میباشد.
ماده15ـ از تاریخ تصویب این قانون، لایحه قانونی تأسیس وزارت نفت، مصوب 8/7/1358 و لایحه قانونی متمم لایحه قانونی تأسیس وزارت نفت، مصوب 29/3/1359 لغو میگردد.
قانون فوق مشتمل بر پانزده ماده در جلسه علنی روز سهشنبه مورخ نوزدهم اردیبهشتماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 27/2/1391 به تأیید شورای نگهبان رسید.
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
3243
10104/524
2 خرداد 1391
قانون
قانون اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی)
نقل از روزنامه رسمی شماره ۱۹۵۹۱ تاریخ بیستم خرداد ماه ۱۳۹۱
جناب آقای دکتر محمود احمدینژاد- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
عطف به نامه شماره 34221/45981 مورخ 19/2/1390 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی) که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز سهشنبه مورخ 19/2/1391 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ میگردد.
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
شماره 40747 تاریخ 16/3/1391
وزارت امور اقتصادی و دارایی
«قانون اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی)» که در جلسه علنی روز سهشنبه مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 27/2/1391 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 10104/524 مورخ 2/3/1391 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ میگردد.
رییس جمهور ـ محمود احمدینژاد
قانون اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی)
ماده واحده- اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی) به شرح پیوست تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده میشود.
بسم الله الرحمن الرحیم
(قسمتی از) اساسنامه شرکت بینالمللی اسلامی تأمین مالی تجاری (وابسته به بانک توسعه اسلامی)
ماده 44ـ معافیت از مالیات
1) شرکت و داراییها، اموال، درآمدها، عملیات و معاملات آن که به موجب این موافقتنامه تجویز شدهاند از هرگونه مالیات و حقوق گمرکی معاف میباشند. شرکت همچنین از مسؤولیت نسبت به وصول یا پرداخت هر گونه مالیات یا عوارض معاف است.
2) برحقوق و حقالزحمه پرداختی شرکت به رییس و اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل، معاونان مدیرعامل، مقامات یا کارکنان آن یا در رابطه با آنها هیچگونه مالیاتی وضع نخواهد شد.
3) بر تعهدات یا وثایق صادره توسط شرکت (از جمله هرگونه سود سهم یا بازگشت آن)، صرفنظر از اینکه توسط چه شخصی نگهداری میشود، هیچگونه مالیاتی که:
الف- در مورد تعهدات یا وثایق مزبور تنها به دلیل این که توسط شرکت صادر شدهاند، تبعیض قائل شود یا
ب- تنها دلیل صلاحیتی برای مالیات مزبور، محل یا ارزی باشد که موارد مزبور به آن ارز صادر شده، قابل پرداخت بوده یا پرداخت شده باشد یا محل دفتر یا فعالیت تجاری شرکت باشد، وضع نخواهد شد.
4) برتعهدات یاوثایق تضمین شده توسط شرکت (ازجمله هرگونه سود سهم یا بازگشت آن)، صرفنظر از اینکه توسط چه شخصی نگهداری میشود، هیچگونه مالیاتی که:
الف- در مورد تعهدات یا وثایق مزبور تنها به دلیل این که توسط شرکت تضمین شدهاند، تبعیض قائل شود یا
ب- تنها دلیل صلاحیتی برای مالیات مزبور، محل دفتر یا فعالیت تجاری شرکت باشد، وضع نخواهد شد.
ماده54 ـ تاریخ لازم الاجراء شدن
1) این موافقتنامه از زمانی که امضاء و اسناد پذیرش یا تصویب آن طبق بند (1) ماده (53) توسط:
الف- بانک
ب- کشور مقر شرکت
پ- حداقل ده عضو دیگر
تسلیم شود لازمالاجراء خواهد شد.
2) کشورها و مؤسساتی که اسناد پذیرش یا تصویب آنها قبل از تاریخ لازمالاجراء شدن این موافقتنامه تسلیم شده باشد در همان تاریخ به عضویت شرکت در خواهند آمد. سایر کشورها و مؤسسات در تاریخ تودیع اسناد پذیرش یا تصویب آنها در شرکت عضویت خواهند یافت.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن اساسنامه شامل پنجاه و پنج ماده و یک پیوست در جلسه علنی روز سهشنبه مورخ نوزدهم اردیبهشتماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 27/2/1391 به تأیید شورای نگهبان رسید.
رییس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
3242
منسوخ
200/4440
2 خرداد 1391
بخشنامه
اجرای نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها در دستگاهای اجرایی
3241
40510ت47634 ه
1 خرداد 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
آییننامه اجرایی ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه
وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ سازمان حفاظت محیط زیست
معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور
هیأت وزیران در جلسه 9/11/1390 بنا به پیشنهاد مشترک معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان حفاظت محیط زیست و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آییننامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
آییننامه اجرایی ماده (123) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران
ماده1- عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند (الف) و تبصره (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداریها و دهیاریهای همان شهرستان توزیع میشود.
ماده2- به منظور توزیع عوارض آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی (پنجاه نفر و بیشتر) موضوع قانون که آلودگی آنها به بیش از یک شهرستان در یک استان سرایت میکند، کمیتهای با ترکیب زیر تشکیل میشود:
الف- معاون برنامهریزی استانداری (مسؤول کمیته)
ب- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان (دبیر کمیته)
ج- مدیر کل امور مالیاتی استان
د- فرمانداران شهرستانهای تحت تأثیر آلودگی
تبصره- فهرست واحدهای تولیدی موضوع این ماده، شهرستانهای متأثر و شاخص شدت آلودگی هر یک از آنها در ابتدای هر سال توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام میشود.
ماده3- سهم هر یک از شهرستانهای متأثر به صورت زیر محاسبه میشود:
ضریب توزیع عوارض شهرستان |
= سهم شهرستان |
مجموع ضرایب توزیع عوارض شهرستانهای متأثر |
الف- ضریب توزیع عوارض هر شهرستان براساس رابطه زیر محاسبه میشود:
(شاخص جمعیت شهرستان) × 3/0+ (شاخص شدت آلودگی شهرستان) × 7/0 = ضریب توزیع عوارض شهرستان
ب- شاخص شدت آلودگی برای شهرستانهای بسیار آلوده عدد (دو) و برای شهرستانهای آلوده عدد (یک) است.
ج- شاخص جمعیت هر شهرستان برای شهرستانهای دارای جمعیت کمتر از (50) هزار نفر عدد (یک)، برای شهرستانهای دارای جمعیت بین (50) هزار نفر تا (500) هزار نفر عدد (دو) و برای شهرستانهای دارای جمعیت بیش از (500) هزار نفر، عدد (سه) است.
تبصره1- سهم شهرداریها و دهیاریهای هر شهرستان براساس ماده (1) این آییننامه تعیین میشود.
تبصره2- کمیته مؤظف است تا پایان هر سال گزارش عملکرد سالیانه را تهیه و به سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اعلام نماید.
ماده4ـ چنانچه آلودگی واحدهای بزرگ تولیدی (50 نفر و بیشتر) به شهرستانهای واقع در دو یا چند استان سرایت کند، برای توزیع عوارض آلودگی بین شهرستانهای متأثر کمیتهای با ترکیب زیر تشکیل میشود:
الف- معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور (مسؤول کمیته)
ب- سازمان حفاظت محیط زیست (دبیر کمیته)
ج- اداره کل مالیاتی استان محل استقرار واحد آلاینده
د- معاونین برنامهریزی استانداریهای استانهای تحت تأثیر
تبصره1- فهرست واحدهای تولیدی موضوع این ماده، شهرستانهای متأثر و شاخص شدت آلودگی هر یک از آنها توسط سازمان حفاظت محیط زیست در ابتدای هر سال اعلام میشود.
تبصره2- سهم هر یک از شهرستانهای متأثر بر اساس ماده (3) و سهم شهرداریها و دهیاریهای هر شهرستان براساس ماده (1) این آییننامه محاسبه میشود.
محمدرضا رحیمی - معاون اول رییسجمهور
3240
200/4167
1 خرداد 1391
بخشنامه
ضوابط اجرایی اصلاحی تبصره 1ماده 186 قانون
186
تاریخ اجرا: 15روزپس از تاریخ ابلاغ
بخشنامهها و دستورالعملهای منسوخ: شماره 3774/3515/211مورخ 10/06/1382 و بخشنامه 10839/6/213 مورخ 05/02/1388 کدهای623، 1976، 2595 و 2771 را نیز ملاحظه فرمایید.
موضوع: ضوابط اجرایی اصلاحی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 27/11/1380
سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در راستای خط مشی ساماندهی و شفافسازی و تخصیص بهینه منابع مالی کشور و تأمین اعتبارات هزینهای جاری دولت از محل مالیات، به منظور تکمیل دامنه شمول و اجرای مؤثر و صحیح ضوابط قانونی ارائه و اخذ مفاصا حسابهای مالیاتی در مورد تسهیلات و تعهدات بانکی، نسبت به اصلاح ضوابط اجرایی مربوط اقدام نمودهاند. به پیوست، ضوابط اجرایی اصلاح شده موضوع تبصره 1 ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده، جهت اجرا ابلاغ میگردد.
علی عسکری- رییس کل سارمان امور مالیاتی کشور
ضوابط اجرایی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 27/11/1380
ماده 1- اعطای هرگونه تسهیلات و یا ایجاد تعهدات نظیر گشایش اعتبارات اسنادی یا صدور ضمانت نامههای بانکی اعم از ارزی و ریالی، توسط بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، که از این پس به اختصار مؤسسه اعتباری نامیده میشوند، به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی مشمول فصل مالیات بر درآمد موضوع قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 27/11/1380، برای اشخاص حقوقی از مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و بالاتر و برای اشخاص حقیقی از مبلغ پانصد میلیون ریال و بالاتر در ظرف یکسال شمسی، مشمول مقررّات تبصره یک ماده 186 قانون مذکور میباشد.
تبصره: معادل ریالی تسهیلات اعطائی و یا تعهدات ایجادی ارزی بر اساس نرخ مرجع بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای تعیین شمول یا عدم شمول تسهیلات و تعهدات مذکور به حکم تبصره یاد شده میباشد.
ماده 2- مؤسسه اعتباری مؤظف است قبل از اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات برای اشخاص موضوع ماده فوقالذکر، نسخهای از صورتهای مالی دریافتی از متقاضی را ضمن تطبیق مندرجات آن با اصل، حسب مورد به اداره امور مالیاتی محل شغل یا اقامتگاه قانونی اشخاص مذکور ارسال دارد. صورتهای مالی ارسال شده به ادارات امور مالیاتی، کاملاً محرمانه تلقی شده و جز برای تشخیص مالیات مؤدی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
ماده 3- اداره امور مالیاتی مربوط مکلف است از تاریخ وصول استعلام انجام شده توسط مؤسسه اعتباری، حداکثر ظرف مدت 15 روز به ترتیب زیر اقدام نماید:
الف) در صورت احراز معاف بودن مؤدی از پرداخت مالیات یا عدم وجود بدهی مالیات قطعی شده، در همان روز وصول استعلام، گواهی دایر بر معافیت و یا عدم وجود بدهی مالیات قطعی شده، که مؤید وصول صورتهای مالی نیز باشد، صادر و به مؤدی تسلیم و یا به مؤسسه اعتباری ذیربط ارسال نماید.
ب) در صورت وجود بدهی مالیات قطعی شده، چنانچه مؤدی ظرف سه روز نسبت به پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام نماید، گواهی دال بر مفاصا حساب مالیاتی صادر و به مؤدی تسلیم و یا به مؤسسه اعتباری ارسال نماید. در غیر این صورت مراتب وجود بدهی مالیاتی، کتباً به مؤسسه اعتباری ذیربط اعلام خواهد شد.
تبصره: سازمان امور مالیاتی به منظور سهولت تبادل اطلاعات بین مؤسسه اعتباری و سازمان مذکور، مؤظف است ظرف مدت 3 ماه نسبت به راهاندازی سامانهای در این خصوص اقدام نماید.
ماده 4- منظور از صورتهای مالی، در مورد اشخاص حقوقی و اشخاص موضوع بند (الف) ماده 95 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم، ترازنامه و حساب سود و زیان و در مورد اشخاص حقیقی موضوع بندهای (ب) و (ج) ماده مزبور، مطابق نمونه پیوست که بر اساس مفاد بندهای اخیرالذکر توسط سازمان امور مالیاتی تهیه گردیده، میباشد.
ماده 5- گواهی صادره موضوع این ضوابط صرفاً برای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات مجدد، مؤسسه اعتباری و سازمان امور مالیاتی مؤظف به رعایت مفاد این ضوابط میباشند.
تبصره: در صورتی که مؤدی ترتیب پرداخت بدهی مالیات قطعی شده را داده باشد لیکن به تعهد خود در زمینه پرداخت اقساط در سر رسید مقرر عمل ننماید، مراتب از سوی سازمان امور مالیاتی، صرفاً جهت اطلاع به مؤسسه اعتباری ذیربط، اعلام میگردد.
ماده 6- استفاده از تسهیلات بانکی به منظور خرید یا احداث مسکن شخصی و فعالیتهای کشاورزی اشخاص حقیقی، مشمول این ضوابط نخواهد شد.
ماده 7- هر گونه معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مستقر یا ثبت شده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و سایر مناطق، مانع از رعایت مقررّات این ضوابط در اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات نخواهد بود.
ماده 8- در صورتی که شعب/ ادارات مؤسسه اعتباری بدون اخذ گواهی مربوط از سوی سازمان امور مالیاتی، اقدام به اعطای تسهیلات و یا ایجاد تعهدات موضوع این ضوابط نماید، مؤسسه اعتباری مؤظف است با خاطیان مطابق مقررّات رسیدگی به تخلفات اداری برخورد نماید.
ماده 9- مؤسسه اعتباری مؤظف است مفاد این ضوابط را به طرق مقتضی به اطلاع مشتریان خود برساند.
این ضوابط در 9 ماده و 3 تبصره تصویب و جایگزین ضوابط پیشین و اصلاحیههای آن بوده و 15 روز پس از ابلاغ لازمالاجرا خواهد بود.
محمود بهمنی- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
علی عسکری- رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور
صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه اشخاص مشمول بند (ج) ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم
مشخصات و اطلاعات هویتی مؤدی |
|||
شماره ملی: |
شماره اقتصادی: |
||
نام: |
نام خانوادگی: |
نام پدر: |
|
شماره شناسنامه: |
تاریخ تولد: |
جنسیت: مرد/ زن |
|
نشانی محل فعالیت: |
کد پستی محل فعالیت (ده رقمی): |
||
برای عملکرد: از تاریخ... /... / 13 تا تاریخ... /... / 13 |
|||
جمع فروش کالا و خدمات در طی سال |
|
||
کسر میشود:جمع خرید کالا و هزینه سالانه |
|
||
کسر میشود: موجودی کالای اول دوره |
|
||
اضافه میشود: موجودی کالای پایان دوره |
|
||
سود (زیان) ویژه |
|
||
اینجانب.............................................. صحت اطلاعات مندرج در جدول فوق را تأیید مینمایم. امضاء: تاریخ:................................... |
|||
صورت حساب درآمد و هزینه اشخاص مشمول بند (ب) ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم
مشخصات و اطلاعات هویتی مؤدی |
|||
شماره ملی: |
شماره اقتصادی: |
||
نام: |
نام خانوادگی: |
نام پدر: |
|
شماره شناسنامه: |
تاریخ تولد: ... /... /.. 13 |
جنسیت: مرد/ زن |
|
نشانی محل فعالیت: |
کد پستی محل فعالیت (ده رقمی): |
||
حساب درآمد هزینه: از... /... / 13 تا تاریخ... /... / 13 |
|||
1- فروش کالا |
|
|
|
2- درآمد حاصل از ارائه خدمات |
|
||
3- درآمد حاصل از فروش دارائیها |
|
||
4- سایر درآمدها |
|
||
جمع فروش و درآمدها |
|
||
کسر میشود: 1- خرید کالا |
|
|
|
2- هزینه اجاره محل |
|
||
3- هزینه حقوق و دستمزد |
|
||
4- هزینه استهلاک دارائیها |
|
||
5- هزینه آب، برق، گاز، تلفن و... |
|
||
6- سایر هزینهها |
|
||
جمع خرید هزینهها |
|
||
کسر میشود موجودی کالا در اول دوره |
|
|
|
اضافه میشود موجودی کالا در پایان دوره |
|
|
|
سود (زیان) ویژه |
|
||
اینجانب.............................................. صحت اطلاعات مندرج در جدول فوق را تأیید مینمایم. امضاء: تاریخ:...................................
|
3239
653/9577
31 ارديبهشت 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
قانون بودجه سال 1391 کل کشور (به کد 3255 رجوع شود.)
به کد 3257 (احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1391) رجوع شود
جناب آقای دکتر محمود احمدینژاد- رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
عطف به نامه شماره 221371 مورخ 12/11/1390 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون بودجه سال 1391 کل کشور که به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز شنبه مورخ 30/2/1391 و تأیید شورای محترم نگهبان، به پیوست ابلاغ میگردد.
علی لاریجانی - رییس مجلس شورای اسلامی
3238
7249/230د
31 ارديبهشت 1391
بخشنامه
تبصره ماده 8 آییننامه اجرایی جزء (ب) بند 78 بودجه سال1390
تاریخ اجراء: در سال 1390 مدت اجراء: در سال 1390
کدهای شماره 3177و 3234 را نیز ملاحظه فرمایید.
موضوع: تبصره ماده 8 آییننامه اجرایی جزء ب بند 78 بودجه سال 90
پیرو بخشنامه شماره 35962/230/د مورخ5/10/1390 موضوع ابلاغ تصویبنامه شماره 189120/ت47548 مورخ 27/9/1390 هیأت محترم وزیران در ارتباط با آییننامه اجرایی جزء (ب) بند 78 قانون بودجه سال 1390 و نظر به سؤالات مطرح شده در خصوص تبصره ماده 8 آییننامه مذکور در مورد اشخاص حقوقی که بیش از50% سهام آنها متعلق به دولت و شرکتهای دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی میباشد، بدینوسیله مقرر میدارد اشخاص مذکور (دولتی و عمومی) برای انجام تجدید ارزیابی، مشمول حکم تبصره ماده 8 آییننامه اجرایی مورد اشاره میباشند.
حسین وکیلی- معاون مالیاتهای مستقیم
شماره: 35962/230/د تاریخ: 05/10/1390
موضوع: آییننامه اجرایی جزء «ب» بند (78) قانون بودجه سال 1390 کل کشور
به پیوست تصویبنامه شماره 189120/ت47548ه مورخ 27/9/1390 هیأت محترم وزیران موضوع آییننامه اجرایی جزء (ب) بند 78 قانون بودجه سال 1390 کل کشور که در روزنامه رسمی به شماره 19458 مورخ 30/9/1390 درج شده است، جهت اجراء ارسال و ابلاغ میگردد.
حسین وکیلی- معاون مالیاتهای مستقیم
3237
منسوخ
9182
30 ارديبهشت 1391
قانون
قانون موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایهگذاری با دولت جمهوری غنا
168
3236
6142
27 ارديبهشت 1391
تصویبنامه و تصمیمنامه
قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور
3235
مرتبط با ارزش افزوده
1931
27 ارديبهشت 1391
دستورالعمل
تحقق برنامه عملیاتی ارزش افروده در سال1391
(ق.م.ب.ا.ا) 39,18
کد 3303را نیز ملاحظه فرمایید.
موضوع: تحقق برنامه عملیاتی ارزش افزوده در سال1391
به منظور تحقق اهداف سازمانی در سال1391 (از جمله برنامه عملیاتی، تحقق درآمدهای مالیاتی و توسعه و گسترش مالیات بر ارزش افزوده)، ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند با استفاده مؤثر از کلیه منابع و امکانات مادی و انسانی موجود و برنامهریزی، سازماندهی، نظارت، کنترل و هدایت آن اقدامات اجرایی ذیل را به مورد اجرا در آورند:
1- نظر به اینکه فراخوان ثبت نام فعالان اقتصادی در راستای ماده 18 قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت مرحلهای و در پنج مرحله تا پایان سال 1390 اعلام شده است ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند ضمن شناسائی فعالان اقتصادی بالقوه ثبت نام نشده حائز شرایط فراخوانهای مذکور از منابع اطلاعاتی موجود نسبت به مکاتبه با این دسته از مؤدیان جهت ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده به شرح فرم شماره (1) پیوست این دستورالعمل اقدام نمایند.
2- واحدهای شناسائی و ثبت نام در صورت عدم ثبت نام فعالان اقتصادی حائز شرایط نسبت به ثبت نام این دسته از مؤدیان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده جهت عملیات مکانیزه رسیدگی اقدام نمایند.
3- نظر به اینکه برخی از فعالان اقتصادی، دارای ثبت نام یا پیش ثبت نام تکراری در سامانه مالیات بر ارزش افزوده میباشند و همچنین برخی از فعالان اقتصادی فاقد شرایط ثبت نام صرفاً اقدام به ثبت نام نمودهاند، ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی ضمن بررسی و اطمینان از صحت ثبت نام یا پیش ثبت نام تکراری و عدم شمول فعالان اقتصادی فاقد شرایط نسبت به حذف ثبت نامهای تکراری و مؤدیان فاقد شرایط ثبت نام از طریق دفتر توسعه سامانههای مالیات بر ارزش افزوده اقدام نمایند.
4- با توجه به اینکه برخی از مؤدیان ثبت نام شده حائز شرایط از ارائه اظهارنامه مالیاتی اعم از الکترونیکی یا دستی خودداری نمودهاند، ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند نسبت به مکاتبه با این دسته از مؤدیان جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام نمایند.
5- مؤدیانی که از ثبت نام و تسلیم اظهارنامه مالیاتی خودداری نمودهاند، رسیدگی به پرونده مالیاتی آنان در اولویت اول رسیدگی، مطالبه و وصول قرار گیرد.
6- از آنجائی که برخی از فعالان اقتصادی حائز شرایط ثبت نام، استان و شهرستان محل فعالیت خود را در سامانه مالیات بر ارزش افزوده به اشتباه انتخاب نمودهاند و تسهیم عوارض شهرداریها و دهیاریها را توأم با محدودیتهائی نموده است لذا ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی پس از بررسی و اطمینان از موضوع نسبت به اصلاح استان و شهرستان محل فعالیت مؤدی اقدام نمایند.
7- ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند مرحله مشمولیت و نوع فعالیت فعالان اقتصادی که در زمان ثبت نام، مرحله مشمولیت و موضوع فعالیت آنان تعیین نشده است را با توجه به فعالیتهای تعیین شده در بخش ثبت نام سامانه مالیات بر ارزش افزوده مشخص نمایند.
8- ادارات کل امور مالیاتی در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی پیشبینی شده، نسبت به وصول و یا تعیین تکلیف پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی فعالان اقتصادی (به استثنای مؤدیانی که تکلیف کسر و پرداخت مالیات و عوارض آنان به عهده خزانه میباشد) در زمان تسلیم اظهارنامه اینترنتی اقدام نمایند.
9- ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ انقضای تسلیم اظهارنامه در هر دوره نسبت به بررسی و کنترل مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی و پرداخت یا ترتیب پرداخت شده فعالان اقتصادی اقدام و در صورت عدم پرداخت یا عدم ترتیب پرداخت مالیات و عوارض ابرازی مطابق فرم شماره (2) پیوست این دستورالعمل نسبت به مکاتبه با مؤدی جهت پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده اقدام نمایند.
10- ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند در صورت عدم پرداخت یا عدم ترتیب پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی، (که قطعی محسوب میگردد) حداکثر ظرف مدت پانزده روز از تاریخ انقضاء مهلت موضوع بند (9) این دستورالعمل، تصویر اظهارنامه را همراه با فرم شماره (3) پیوست این دستورالعمل به ادارات امور مالیاتی وصول و اجرا جهت وصول مطابق مقررّات اجرایی ارسال نمایند.
11- ادارات کل امور مالیاتی مؤظفند پس از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، فهرست فعالان اقتصادی فاقد اظهارنامه مالیاتی را استخراج و به شرح فرم شماره (4) پیوست این دستورالعمل جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی با آنان مکاتبه نمایند. در صورت ارائه اظهارنامه مطابق بندهای 8 تا10 اقدام و در غیر این صورت پرونده این دسته از مؤدیان در اولویت دوم رسیدگی قرار گیرد.
12- به منظور نظارت بر پروندههای مهم که نقش اساسی در تأمین در آمدهای پیشبینی شده دارند ضرورت دارد مدیران کل امور مالیاتی، معاونین و رؤسای امور مالیاتی به ترتیب نظارت مستقیم بر حداقل 100-150-250 پرونده اعمال و عملیات خوداظهاری، رسیدگی و تشخیص و مطالبه و وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده آنان را پیگیری نمایند.
13- رسیدگی مؤثر و هدفمند از اولویتهای نظام مالیاتی است، لذا مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی جهت رسیدگی و حسابرسی ترکیب مناسبی از کلیه فعالیتها و مؤدیان حائز شرایط کلیه مراحل فراخوان شده انتخاب و مطابق با اولویتبندی موضوع دستورالعمل رسیدگی اقدام به رسیدگی و حسابرسی نمایند و جهت تحقق برنامه عملیاتی، رسیدگی معطوف به فعالیت یا فعالیتهای خاص نگردد.
14- آموزش و اطلاع رسانی فعالان اقتصادی و مصرفکنندگان از اولویتهای نظام مالیات بر ارزش افزوده میباشد لذا ضرورت دارد رویکرد آموزش در سال 1391 علاوه بر آموزش فعالان اقتصادی به سمت و سوی مصرفکنندگان و خریداران نهایی نیز معطوف شود و مدیران کل امور مالیاتی و مسؤولین مالیات بر ارزش افزوده با هماهنگی و رعایت مقررّات روابط عمومی سازمان با حضور مؤثر در برنامههای استانی صدا و سیما نسبت به تشریح اهداف و مزیتهای نظام مالیات بر ارزش افزوده و تکالیف مصرفکنندگان و خریداران اقدام نمایند.
15- نظر به اینکه نرمافزار توزیع عوارض متمرکز توسط معاونت تهیه و در سامانه ارزش افزوده نصب و راهاندازی گردیده است. لذا به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای جمعآوری اطلاعات مورد نیاز توریع عوارض موضوع ماده (39) قانون ضرورت دارد، ادارات کل امور مالیاتی از اول سال 1391 به بعد صرفاً با استفاده از نرمافزار مذکور نسبت به توزیع عوارض اقدام نمایند.
16- نظر به اینکه در سال جاری، برنامه عملیاتی یکی از پارامترهای ارزیابی در تخصیص پاداش منظور گردیده و اطلاعات آن بر اساس برنامه نرمافزاری رسیدگی، مطالبه و وصول استخراج و لحاظ خواهد شد، مقتضی است که کلیه عملیات مالیاتی مؤدیان نیز (دعوت، رسیدگی، مطالبه و وصول و...) از طریق سامانه صورت گیرد.
17- دفتر نظارت بر امور اجرایی مالیات بر ارزش افزوده ضمن نظارت مستمر بر امور فوق و گزارش اقدامات انجام شده ادارات کل امور مالیاتی به معاونت مالیات بر ارزش افزوده نظارت مستقیم بر اقدامات ادارات کل امور مالیاتی روی پرونده ارزش افزوده فعالان اقتصادی بالاخص 1000 پرونده مهم کشور را عهدهدار خواهد بود. لذا مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی همکاری لازم با دفتر یاد شده داشته باشند.
مسؤولیت حسن اجرای این دستورالعمل به عهده مدیران کل محترم امورمالیاتی خواهد بود.
محمدقاسم پناهی
مالیات
پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولتها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی ...
هر ایرانی در این مشارکت ملی سهمی دارد...
اخبار
- مالیات بر سوداگری، نقطه پایان گریزهای مالیاتی
- ۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در طول سه سال گذشته!
- مالیات بر سوداگری گام بعدی در اصلاح نظام مالیاتی
- اپلیکیشن «مالیات من»
- جزییات مالیات بر خودروهای لوکس/ این خودروها مشمول مالیات میشوند
- زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
- جزئیات مالیات مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی
- حدود ۵۰ درصد مالیاتی که وصول میکنیم فرار مالیاتی داریم
- ۶۵ درصد مشاغل پولساز مالیات نمیدهند
- جزئیات اجرایی مالیات بر خانههای خالی مشخص شد