توجه متن فرامین، قوانین، بخشنامهها، دستورالعملها، آییننامهها، تصویبنامهها، آرای شورای عالی مالیاتی، آرای دیوان عدالت اداری، و مقررات قانون موسوم به تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده، خلاء موضوعات مدون و در دسترس و مجموعهای كامل و بی نیاز از جستجوهای گاه نافرجام را پر كرده است. نیز در كنار آنها، گزیده سایر قوانین كه حاوی مطلب مالیاتی هستند، علاوه بر سهولت دسترسی، نگرش یكپارچه و كلی قانونگذار به امر مالیات را به خوبی نمایان میسازد. بیشتر بخوانید >>
1223
منسوخ
49986 /ت 23556هـ
5 بهمن 1379
تصویبنامه
اساسنامه صندوق قرضالحسنه توسط اشتغال روستایی
1222
30/4/9365
2 بهمن 1379
شورای عالی مالیاتی
حق تمبر بیش از مبلغ تبصره 3 ماده 48 قانون با توجه به لغو معافیتهای مالیاتی
48
نامه شماره 4272-4/30 مورخ 24/10/79 جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت عنوان جناب آقای دکتر نمازی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی حسب ارجاع مورخ 25/10/1379 مقام عالی وزارت متبوع در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیاتهای مستقیم در جلسه مورخ 28/10/1379 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی مطرح گردید. مفاد نامه یاد شده مشعر بر این است که:
اصل 51 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بین دو اصطلاح «معافیت» و «بخشودگی» قایل به تفکیک شده و به این لحاظ، ماده 58 قانون برنامه سوم توسعه و مفاد بند (ع) تبصره 2 قانون بودجه سال 1379 کل کشور که ناظر بر لغو معافیتهای مالیاتی وزارتخانهها، سازمانها، دستگاههای اجرایی، شرکتهای دولتی و ... که فعالیت اقتصادی دارند میباشد، متضمن لغو بخشودگی مالیاتی نبوده و با این ترتیب تعلق حق تمبر سهام ماده 48 قانون مالیاتهای مستقیم بیش از مبلغ مقرر در تبصره 3 ماده مذکور نسبت به شرکتهای مندرج در تبصره اخیرالذکر موضوعاً منتفی است.
رأی:
هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی با مطالعه و بررسی دلایل و مستندات مذکور در نامه وزیر محترم نفت و ماده 58 قانون برنامه سوم توسعه و مفاد بند (ع) تبصره 2 قانون بودجه سال 1379 کل کشور قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 66 و اصلاحیههای بعدی آن و پس از بحث و تبادل نظر به شرح آتی مبادرت به صدور رأی مینماید:
درست است که اصل 51 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بین اصطلاحات «معافیت» و «بخشودگی» مالیاتی تفکیک قائل شده است و در اجرای مقررّات مالیاتی تفکیک این دو اصطلاح مطمع نظر بوده و میباشد، لکن چون به موجب ماده 58 قانون برنامه سوم کلیه تخفیفها، ترجیحات و معافیتهای مالیاتی و حقوق گمرکی کلیه دستگاههای موضوع ماده 11 همان قانون، مؤسسات، نهادهای انقلابی و عمومی غیردولتی جز در مورد بخشهای فرهنگی و به غیر از معافیتهای برقرار شده براساس کنوانسیونهای بینالمللی تجاری و واردات کاغذ برای تهیه کتب درسی آموزش و پرورش به تصریح لغو شده است، و بخشودگی مالیاتی نیز از مصادیق بارز تخفیفها و ترجیحات مالیاتی است، لذا صرف عدم قید اصطلاح «بخشودگی» در متن ماده 58 قانون برنامه سوم موجب عدم تسری حکم آن ماده به شرکتهای موضوع تبصره 3 ماده 48 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 66 و اصلاحیههای بعدی آن نمیباشد.
علیاکبر سمیعی- محمد رزاقی- علیاکبر نوربخش- محمدعلی بیگپور- اسدالله مرتضوی محمدعلی سعیدزاده- داریوش آلآقا- حسن عباسیپناه- عباس رضاییان
1221
46395/ت 21725هـ
17 دی 1379
تصویبنامه
تصویبنامه بند 8 ماده واحده قانون راجع به تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران
نقل از شماره 16284 ـ 28/10/1379 روزنامه رسمی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 11/10/1379 بنا به پیشنهاد شماره 106158 مورخ 12/05/1378 وزارت صنایع و به استناد بند 8 ماده واحده قانون راجع به تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران ـ مصوب 1362 ـ و اصلاحی آن ـ مصوب 1376 ـ تصویب نمود:
به منظور تأمین و تکمیل امکانات زیربنایی و خدمات ضروری، 69 ناحیه صنعتی سابق به شرح فهرست زیر در 24 استان به عنوان شهرکهای صنعتی تحت پوشش شرکت شهرکهای صنعتی ایران قرار میگیرند:
نام شهرک |
نام استان |
ردیف |
---|---|---|
اهر - سراب - میانه - مراغه - تبریز (شهید سلیمی) - مرند - تبریز (شهید رجایی) |
آذربایجانشرقی |
1 |
خوی - ارومیه |
آذربایجانغربی |
2 |
اردبیل |
اردبیل |
3 |
مورچهخورت - گلپایگان - منتظریه - کاشان 1 (راوند) - شهرضا (سپهرآباد) - اردستان |
اصفهان |
4 |
ایلام |
ایلام |
5 |
بوشهر |
بوشهر |
6 |
شهرکرد ـ بروجن |
چهارمحال و بختیاری |
7 |
مشهد 1 (جاده کلات) - قوچان - بیرجند - بجنورد - تربت حیدریه 1 - سبزوار |
خراسان |
8 |
مسجد سلیمان - سوسنگرد - شوشتر - دزفول -اهواز 1 |
خوزستان |
9 |
زنجان - ابهر |
زنجان |
10 |
سمنان - دامغان - شاهرود |
سمنان |
11 |
زاهدان 1 (جاده میرجاوه) - زابل - ایرانشهر - چابهار (کنارک) - خاش |
سیستان و بلوچستان |
12 |
شیراز 1 (آب باریک) |
فارس |
13 |
تاکستان |
قزوین |
14 |
سنندج - قروه - بیجار |
کردستان |
15 |
کنگاور - اسلامآباد غرب |
کرمانشاه |
16 |
کرمان 1 - رفسنجان - بم - سیرجان 1 - جیرفت - زرند 1 |
کرمان |
17 |
دوگنبدان - یاسوج 1 - دهدشت |
کهگیلویه و بویراحمد |
18 |
خرم آباد 1 - بروجرد |
لرستان |
19 |
گرگان (آققلا) |
گلستان |
20 |
اراک (سه راهی خمین) |
مرکزی |
21 |
بندرعباس 1 |
هرمزگان |
22 |
همدان (بوعلی) - همدان (چشمه قصابان) - همدان باغ بهشت (جاده ملایر) |
همدان |
23 |
یزد - مهریز - میبد 1 - (جهانآباد) - اردکان |
یزد |
24 |
معاون اول رییسجمهور ـ حسن حبیبی
1220
47720
15 دی 1379
بخشنامه
تکالیف شرکتها در تسلیم صورتهای مالی به محل فعالیت عمدۀ شرکت
مدیرکل محترم امور اقتصادی و دارایی استان قزوین
عطف به استعلام شماره 60/17374/127 مورخ 22/09/79 نظر به اینکه متعاقب تصویب تبصره 45 قانون بودجه سال 1377 کل کشور، و همچنین قسمت اخیر تبصره یک ذیل ماده واحده قانون اصلاح ماده 221 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب آذر 1377 که تصریح دارد در صورت مغایرت سایر مواد و تبصرههای قانون مالیاتهای مستقیم و سایر قوانین با مفاد تبصره یاد شده ملاک عمل مفاد این تبصره خواهد بود و مغایرتهای ملموس مفاد ماده 110 و بند 2 ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفند 66 میباشد. شرکتهای ذیربط در اجرای بند یک دستورالعمل شماره 15082/3195/4/30 مورخ 03/04/78 اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان خود را به محل فعالیت عمدۀ شرکت تسلیم و نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام نمودهاند. لهذا به منظور حفظ انسجام اقدامات به عمل آمده و ایجاد وحدت رویه، متأثر از مفاد قسمت اخیر تبصره اخیرالذکر مقرر میدارد:
شرکتهای مورد بحث در اجرای بند 2 ماده 97 مذکور نیز دفاتر و مدارک حساب را در محل کار خود که پس از تصویب تبصره 45 مذکور محل فعالیت عمده تلقی میگردد ارائه فرمایند بدیهی است در صورتی که مؤدی در پاسخ دعوت ارائه دفاتر یا مدارک حساب، مهلت معینه براساس بند 2 ماده 9 آییننامه سازمان تشخیص موضوع ماده 225 را کافی ندانسته و تقاضای مهلت نماید در این قبیل موارد حوزههای مالیاتی مهلت بیست روز بند 2 ماده 9 مزبور را مراعات خواهند نمود.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
1219
49384
12 دی 1379
بخشنامه
وظیفه رسیدگی به حسابها و ترازنامه و حساب سود و زیان اشخاص حقیقی و حقوقی به عهده دفتر فنی مالیاتی میباشند.
بدینوسیله وظیفه رسیدگی به حسابها و ترازنامه و حساب سود و زیان اشخاص حقوقی و حقیقی که در اجرای ماده 224 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 مورد درخواست ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها میباشد، به آن دفتر محول میگردد، مقتضی است ترتیبی اتخاذ نمایند تا کلیه امور مربوط به رسیدگی حسابها و ترازنامه و حساب سود و زیان اشخاص فوقالذکر وفق مقررّات قانون مالیاتهای مستقیم و سایر مقررّات ذیربط در آن دفتر صورت پذیرد.
اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی مؤظف به انجام هماهنگیهای لازم انتقال تجارب و سوابق و کارکنان شاغل در این زمینه خواهد بود.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
1218
منسوخ
405/ق
12 دی 1379
قانون
قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی
1217
منسوخ
290
11 دی 1379
دیوان عدالت اداری
مالیات علیالحساب بساز و بفروشی
77، 163
1216
منسوخ
45075/ت/22939/هـ
10 دی 1379
آییننامه
آییننامه چگونگی صدور پروانه کسب موقت و تبدیل آن به پروانه کسب دائم
1215
منسوخ
48832/1570-5/30
10 دی 1379
بخشنامه
اعلام کمکها به مؤسساتی که هزینههای اشخاص حقیقی و حقوقی برای آنها به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی تلقی میگردد.
1214
30/4/8728
6 دی 1379
شورای عالی مالیاتی
معافیت سود تسهیلات اعطایی مؤسسات مالی خارجی مقیم خارج
1، 105، 107
رونوشت نامه شماره 21-1-4457 مورخ 21/06/1379 معاون محترم وزیر و رییس کل سازمان سرمایهگذاری عنوان جناب آقای دکتر نمازی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی حسب ارجاع معظمله و در اجرای بند 3 ماده 255 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیههای بعدی آن در جلسه مورخ 21/09/1379 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی مطرح است. مضمون نامه مذکور و مسائل مطروحه طی آن اجمالاً به شرح مندرج در ذیل میباشد:
«تسهیلات مالی و اعتبارات خارجی عمدتاً سه مورد را شامل میشود که یکی تسهیلات مالی و اعتباری است که در اجرای بند (و) تبصره 22 قانون برنامه دوم توسعه و بند (ب) ماده 85 قانون برنامه سوم توسعه مستقیماً توسط دولت اخذ شده یا میشود (نظیر تسهیلات مالی بانک جهانی) و یا اینکه دریافتکننده این تسهیلات سیستم بانکی کشور بوده و دولت بازپرداخت آن را تضمین مینماید، دیگری تسهیلات اعتباری است که سیستم بانکی کشور در چهارچوب مراودات عادی و با اعتبار خود اخذ نموده و مینماید و بالاخره حالت سوم آنکه دستگاههایی نظیر شرکت ملی نفت ایران در چهارچوب قوانین جاری کشور و بر پایه اعتبار خود، تسهیلات اعتباری اخذ نموده و مینمایند. مبنای محاسبه سود متعلق به تسهیلات اعتباری هم نرخهای متداول بینالمللی نظیر نرخ بین بانکی لندن (LIBOR) میباشد. ضمناً طبق استانداردهای بینالمللی، در کلیه قراردادها مقرر میشود که سود بدون کسر هرگونه هزینهای از جمله مالیات به اعتبار دهنده پرداخت شود. حال طبق اطلاعات واصله اخیراً مسؤولین مالیاتی کشور تسهیلات اخذ شده فوقالذکر از مؤسسات مالی خارجی را مشمول مالیات دانسته اقدام به مطالبه مالیات مینمایند. علیهذا در این خصوص سؤالاتی مطرح میشوند که مستلزم اعلام نظر میباشند. اولاً با اینکه کلیه مؤسسات اعتبار دهنده مقیم خارج هستند و هیچگونه فعالیت عملیاتی در ایران ندارند، آیا به طور کلی اخذ مالیات از سود و هزینههای تبعی اعتبارات مورد بحث قانونی است یا خیر؟ ثانیاً اگر چنین اقدامی دارای مبنای قانونی است، چنانچه در طرحهای مصوب بودجهای برای پرداخت مالیات منظور نشده باشد، تکلیف طرحها چه خواهد بود و در مورد اعتبارات مورد استفاده سیستم بانکی چه اقدامی متصور است و بالاخره اینکه آیا سود مبالغ استمهال شده که زمانی در اثر بحران مالی کشور، حسب توافق با اعتبار دهندگان صورت گرفته، مشمول مالیات است یا خیر؟».
رأی:
هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی با مطالعه قوانین و مقررّات مالیاتی (اعم از سابق و جاری) در مورد سودی که اعتبار دهنده مازاد بر اصل مبلغ اعتبار دریافت مینماید و قطع نظر از نحوه احتساب آنکه ماهیتاً مشابه با ترتیب محاسبه بهره میباشد و پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع به شرح آتی مبادرت به صدور رأی مینماید:
به موجب بند 5 ماده یک و بند (ج) ماده 105 و مفاد ماده 107 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیههای بعدی آن هر شخص غیرایرانی (اعم از حقیقی یا حقوقی) نسبت به درآمدهایی که در ایران تحصیل میکند (تحصیل درآمد معمولاً از طریق اشتغال فردی در ایران صورت میگیرد)، مشمول پرداخت مالیات در ایران میباشد، اما راجع به درآمدهای تحصیل شده از ایران به استناد احکام مزبور، نظر مقنن منحصراً تعلق مالیات به درآمدهای حاصل از واگذاری امتیازات یا سایر حقوق و یا دادن تعلیمات و کمکهای فنی و یا حق نمایش فیلم بوده است و لاغیر، لذا سایر درآمدهای تحصیل شده از ایران که جزء موارد احصا شده مذکور نمیباشند، من جمله سود مربوط به اعتبارات و تسهیلات اعطایی مؤسسات مالی خارجی مقیم خارج که هیچگونه فعالیت عملیاتی در ایران ندارند، مشمول پرداخت مالیات به دولت جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.
علیاکبر سمیعی- محمد رزاقی- علیاکبر نوربخش- محمدعلی بیگپور- اسداله مرتضوی- محمدعلی سعیدزاده- داریوش آلآقا- حسن عباسی پناه- عباس رضاییان
1213
44327/ت 20790 هـ
4 دی 1379
تصویبنامه
نحوه محاسبه مالیات حقوق و مزایای اتباع خارجی
وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت کار و امور اجتماعی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 27/09/1379 به استناد اصول 134 و 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی راجع به قاچاق کالا و ارز ـ مصوب 1374 ـ تصویب نمود:
به منظور ایجاد هماهنگی در نحوه محاسبه حقوق و مزایای اتباع خارجی و ضوابط استفاده از ارز توسط آنان و چگونگی منظور نمودن هزینههای غیرقابل پیشبینی در زمان انعقاد قرارداد، دستگاههای ذیربط براساس ضوابط زیر اقدام نمایند:
1- محاسبه حقوق و مزایای اتباع خارجی برای اجرای بند (ب) ماده 36 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین و اصلاحات بعدی آن و قانون مالیاتهای مستقیم بر مبنای مبالغی خواهد بود که در قراردادهای مربوط تعیین شده یا میشود و توسط دستگاه اجرایی ذیربط تأیید و به حوزه مالیاتی و وزارت کار و امور اجتماعی منعکس خواهد شد.
تبصره- در مواردی که حقوق و مزایای اتباع خارجی در قراردادهای مربوط به تفکیک تعیین نگردیده است، مأخذ محاسبه برای وزارتخانههای کار و امور اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی به صورت یکسان بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانههای مذکور و وزارتخانه یا دستگاه مستقل ذیربط به تأیید هیأت وزیران خواهد رسید.
2- ضوابط استفاده از ارز برای تعیین و محاسبه مالیات، نرخی است که در زمان انعقاد قرارداد با رعایت قوانین و مقررّات مربوط ملاک عمل قرار گرفته است مگر اینکه دستگاه اجرایی ذیربط (کارفرما) برای طرح یا پروژه مورد پیمان با رعایت قوانین و مقررّات، هم ارز ریالی را به نرخ دیگری نیز شبکه بانکی واریز نماید که در این صورت نرخ اخیر مناط اعتبار است.
3- دستگاه اجرایی (کارفرما) میتواند در قرارداد با پیمانکار خارجی شرط نماید در هر پرداخت به پیمانکار، مالیات متعلقه را با رعایت قانون و مقررّات تأدیه و معادل آن را به حساب پیمانکار منظور نماید.
4- دستگاه اجرایی میتواند در ضمن قرارداد با پیمانکار خارجی برای محاسبه حق بیمه، مالیات و سایر حقوق دولتی که هنگام عقد قرارداد قابل پیشبینی نبوده و بعد از انعقاد قرارداد به لحاظ تغییر قوانین و مقررّات ایجاد میشود یکی از روشهای زیر را پیشبینی نماید:
الف- در صورتی که قرارداد به نرخ ثابت باشد حق بیمه، مالیات و سایر حقوق دولتی اضافه یاد شده به عهده دستگاه اجرایی (کارفرما) میباشد.
ب- در صورتی که قرارداد به نرخ ثابت نباشد حق بیمه، مالیات و سایر حقوق دولتی اضافه یاد شده در هنگام تعدیل بهای قرارداد منظور میگردد.
5- در مواردی که با رعایت موارد فوق به موجب قرارداد پرداخت مالیات توسط دستگاه اجرایی (کارفرما) تعهد یا پرداخت میشود ممنوعیت خروج اتباع خارجی بابت بدهی مالیات مربوط به قرارداد منتفی خواهد بود.
حسن حبیبی- معاون اول رییسجمهور
1212
منسوخ
2195/5/30
30 آذر 1379
بخشنامه
ارسال تصویر آراء صادره هیأتهای حل اختلاف (تبصره 3 ماده 154 قانون) به دفتر فنی مالیاتی
1211
منسوخ
47404
30 آذر 1379
بخشنامه
جداول مالیات نقل و انتقال انواع خودروها و موتورسیکلتهای وارداتی، تاریخ اجرا 11/10/1379
1210
83269/31
27 آذر 1379
بخشنامه
فهرست کد رجوع اطلاعات خرید و فروش و معاملات ذیحسابیهای ادارات کل در شبکه رایانه مالیاتی
نظر به اینکه کلیه اطلاعات خرید و فروش اشخاص حقیقی و حقوقی و معاملات ذیحسابیها در حال حاضر در شبکه رایانهای مالیاتی کشور قابل رویت و استخراج میباشد لذا ضمن ارسال دو برگ فهرست کد رجوع مربوط به اداره کل جمعآوری کننده اطلاعات، خواهشمند است دستور فرمایید به منظور دستیابی به مستندات اطلاعیههای مالیاتی و رفع مغایرتهای احتمالی، مراتب با توجه به کد رجوع مندرج در اطلاعیهها، به ادارات کل مربوطه اعلام و از مکاتبه و ارسال اطلاعیههای غیر مرتبط به این اداره کل خودداری نمایند.
محمد پاریزی - مدیرکل اطلاعات و خدمات مالیاتی
وزارت امور اقتصادی و دارایی
شرکت سهامی خدمات ماشینهای محاسب الکترونیکی
ادارات کل |
کد رجوع |
---|---|
اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجانشرقی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجانغربی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خوزستان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان چهارمحال و بختیاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اداره کل مالیاتهای غرب تهران اداره کل مالیاتهای شرق تهران اداره کل مالیاتهای مرکز تهران اداره کل مالیات بر شرکتها اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سیستان و بلوچستان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان |
12 13 14 15 16 17 18 19 20 22 23 24 25 26 27 28 29 34 35 36 37 44 48 55 61 62 63 66 77 88 99 |
1209
44976/1896-5/30
16 آذر 1379
بخشنامه
بنیاد تعاون ارتش، مشمول حکم ماده 133 قانون
نظر به اینکه اساسنامه بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران به تصویب مقام معظم رهبری رسیده و به موجب تبصره ذیل ماده 7 آن درآمدهای بنیاد مذکور و شعب و مؤسسات تابعه آن مشمول ماده 133 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1366 و اصلاحیههای بعدی آن میباشد، لذا با اتخاذ ملاک از رأی شماره 12702-4/30 مورخ 05/11/1372 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی که قبلاً درخصوص بنیاد تعاون سپاه صادر گردیده است، مجموعه بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با رعایت مقررّات قانونی مربوطه مشمول حکم ماده 133 قانونی یاد شده بوده و مفاد بخشنامه شماره 15716/1066-4/30 مورخ 27/03/1374 نیز نسبت به درآمدهای بنیاد جاری خواهد بود.
علیاکبر عربمازار- معاون درآمدهای مالیاتی
1208
منسوخ
38749/ت 22692هـ
2 آذر 1379
تصویبنامه
معافیت شرکتهای پست بانک و مخابرات استانها
1207
منسوخ
9624/33
21 آبان 1379
بخشنامه
هماهنگی با ادارات گمرک نسبت به وصول مالیات فولاد وارداتی و استرداد وجوه اضافه دریافتی
1206
منسوخ
291/ق
16 آبان 1379
قانون
قانون موافقتنامه حمل و نقل هوایی دو جانبه با دولت جمهوری عربی سوریه
168
1205
منسوخ
72353/31
15 آبان 1379
بخشنامه
دریافت اطلاعات اشخاصی که پرونده مالیاتی آنها در حوزههای تابعه رسیدگی میشود.
1204
منسوخ
35827/ت 22967هـ
15 آبان 1379
آییننامه
آییننامه اجرایی بند (ع) تبصره 10 قانون بودجه سال 1379 کل کشور
مالیات
پایدارترین و مطمئن ترین منابع درآمدی دولتها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی ...
هر ایرانی در این مشارکت ملی سهمی دارد...
اخبار
- مالیات بر سوداگری، نقطه پایان گریزهای مالیاتی
- ۸۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در طول سه سال گذشته!
- مالیات بر سوداگری گام بعدی در اصلاح نظام مالیاتی
- اپلیکیشن «مالیات من»
- جزییات مالیات بر خودروهای لوکس/ این خودروها مشمول مالیات میشوند
- زمان اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
- جزئیات مالیات مواد معدنی و پتروشیمی صادراتی
- حدود ۵۰ درصد مالیاتی که وصول میکنیم فرار مالیاتی داریم
- ۶۵ درصد مشاغل پولساز مالیات نمیدهند
- جزئیات اجرایی مالیات بر خانههای خالی مشخص شد